//
کدخبر: ۲۹۹۳۲۷ //

قالیباف: بودجه ۱۴۰۰ پیش از پایان سال نهایی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ پیش از پایان سال نهایی می‌شود، گفت: بررسی برنامه پنج ساله هفتم نیز طبق قانون پس از اتمام بودجه آغاز شد.

قالیباف: بودجه ۱۴۰۰ پیش از پایان سال نهایی می‌شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی مشکلات مردم و صنایع که در سالن همایش‌های فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت:اولویت رسیدگی ما به مشکلات مردم مناطق محروم است، شرق استان تهران محروم‌تر از غرب استان است و به همین دلیل به شرق استان تهران سفر کردیم.

به گزارش فرتاک نیوز، وی بیان داشت: بودجه ۱۴۰۰ در حال بررسی است و پیش از پایان سال نهایی می‌شود، برنامه پنج ساله هفتم نیز طبق قانون پس از اتمام بودجه بررسی شود و برنامه‌هایمان باید با نگاه ویژه تدوین گردد، در بعضی از برنامه‌های پنج ساله انجام پروژه‌ها ۳۰ درصد تا  ۵۰ درصدپیش‌رفته است.

وی گفت: وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و نظارت می‌باشد و مردم از نماینده مجلس توقع ویژه دارند که کار بنده و همکارانم در مجلس را سخت کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدیدی که از کمربندی پاکدشت داشته‌ایم پروژه ۱۳ سال است بلاتکلیف مانده و واقعا چه اتفاقی افتاده که این پروژه تکمیل نمی‌شود؟ و به جرأت می توانم بگویم مشکل مالی نیست و جای دیگریست که باید اصلاح شود.

قالیباف تصریح کرد: مردم دشت ورامین ولایت مدار و انقلابی و همیشه پای‌بند نظام و انقلاب هستند و از دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: روند مهاجرت به استان تهران به خصوص به شهرستان‌های استان تهران بسیار زیاد است و این موضوع در دراز مدت برای استان مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان تهران ۲۲ درصد از جمعیت کشور تنها در ۲ الی ۳ درصد مساحت آن مستقر شدند، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهداشت و درمان، آموزش و زیرساخت‌ها برای این جمعیت ورودی انجام شد.

قالیباف گفت: بعضی از تصمیمات کارشناسی استان تهران در اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود و در بین مردم متضرر می‌شوند؛ مردم شرق استان تهران نیازمند مترو هستند و می‌توان شرق و غرب استان را از طریق مترو به هم وصل کرد.

 پروژه مترو جنوب شرق تهران در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد/ امروز افراد اگر یک شیفت کار کنند تمام حقوقشان هم کفاف حل معضل مسکن نیست

وی با بیان اینکه عدم نظارت کارشناسی باعث شد تا پروژه مترو تهران ۱۰ سال عقب بماند، تاکید کرد: پروژه مترو جنوب شرق تهران در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه کشور در حال بازنگری است و هفته آینده مجددا به مجلس ارائه می‌شود، اولویت بودجه سلامت، معیشت، محرومیت زدایی، تولید، اشتغال و رفاه مردم است. 

قالیباف با بیان اینکه باید در حوزه مسکن جهش تولید داشته باشیم، تشریح کرد: قانون جهش تولید مسکن به زودی در مجلس تصویب و ابلاغ می‌شود چرا که در چند سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه مسکن و سلامت انجام نشده و عقب افتاده است. در مجلس مصمم هستیم بودجه‌ای بدون تبعیض و منضبط از نظر مالی تصویب کنیم. 

وی تصریح کرد: بیش از نیمی از هزینه ساختمان زمین آن است و با صندوق‌های زمین و مسکنی که در این قانون مجلس دیده است مخصوصا برای قشر محروم و مستضعف تهیه خانه را آسان‌تر کنیم. امروز افراد اگر یک شیفت کار کنند تمام حقوقشان هم کفاف حل معضل مسکنشان نخواهد بود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام مسائل استان تهران در برنامه هفتم لحاظ خواهد شد، گفت: چند موضوع جدی در سال ۱۴۰۰ مانند کمربندی پاکدشت برای ساکنین و مسافرین سمنان و خراسان مورد توجه قرار می‌گیرند. بحث بیمارستان پیشوا و قطار شهری دشت ورامین اولویت مردم، دولت و مجلس خواهد بود. 

قالیباف تولید و اشتغال را اولویت بعدی سفر یک روزه خود عنوان کرد و گفت: دشت ورامین قطب صنعتی و کشاورزی استان تهران است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان