//
کدخبر: ۲۹۵۶۵۳ //

امشب مستند بیوک میرزایی پخش می‌شود/ مسابقه تلفنی شبکه دو و "شب بخیر کوچولو" پرماجرا

"داستان بیوک" با روایتی از زندگی بیوک میرزایی از شبکه مستند پخش می‌شود، "شب بخیر کوچولو" امشب و مسابقه تلفنی شبکه دو از فردا پخش خودش را آغاز می‌کند.

امشب مستند بیوک میرزایی پخش می‌شود/ مسابقه تلفنی شبکه دو و "شب بخیر کوچولو" پرماجرا
به گزارش فرتاک نیوز،

در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون، خبرهایی همچون پخش مستند بیوک میرزایی، مجموعه جدید انیمیشن حاکم و حاتم، برگزاری اختتامیه جشنواره جهانی تولیدات اربعین در بهمن‌ماه، پخش تلاوت‌های قاریان برجسته مصری از شبکه قرآن، مسابقه تلفنی شبکه دو سیما، شبِ خاص برنامه رادیویی "شب بخیر کوچولو" و  نمایش زندگی مهاجران جنگ تحمیلی به همراه جزئیات آمده است:

پخش مستند زندگی بیوک میرزایی از تلویزیون

«داستان بیوک» با روایتی از زندگی بیوک میرزایی، بازیگر رادیو، تلویزیون و تئاتر از شبکه مستند پخش می‌شود.  

کارگردان و تهیه کننده این فیلم مستند درباره فیلم «داستان بیوک» گفت: وقتی مستند منوچهر آذری به نام «شادخوان» و مستند «هفتاد و هشت سالگی»، پرتره آقای حمید منوچهری را می‌ساختم، آقای بیوک میرزایی لطف کرد و لحظاتی جلوی دوربین آمدند و از هنر و پیشکسوتی این عزیزان تمجید کردند. به نظرم آمد معرفت اخلاقی خاصی در رفتار ایشان وجود دارد. به همین دلیل علاقه‌مند شدم که مستندی از ایشان بسازم. آقای میرزایی نیز در جریان کارهای من بودند و وقتی ازشان درخواست کردم موافقت کردند.

او با اشاره به روند تولید این فیلم گفت: در این فیلم به محله قدیمی ایشان و رادیو ارگ که محل تمرین‌شان است، رفتم. هم‌چنین بخش دیگر فیلم نیز در منزل ایشان تصویربرداری شده است که دختر و پسر ایشان همکاری بسیار خوبی با من داشتند.

این کارگردان افزود: علاوه بر این، برای اینکه به بینندگان نسل امروز و دیروز یادآوری شود که ایشان در چه کارهایی حضور داشته است، سعی کردیم تمام کارهایی که ایشان در آن بازی کرده است را تهیه کرده و تصاویری از آنها را به تصویر بکشیم. این کار را انجام دادم و تصاویر بسیاری از حضور ایشان در تلویزیون و سینما در این فیلم آمده است. برای مثال، اولین کار حسن فتحی، اولین کار داود میرباقری یا تله تئاترهایی از حسین پناهی که آقای بیوک میرزایی در آنها نقش‌آفرینی کرده است در این فیلم مستند آمده است.

«داستان بیوک» کاری از شبکه مستند سیماست و یکشنبه 21 دی ساعت 21 از این شبکه پخش می‌شود وبازپخش روز بعد ساعت 12:30 خواهد بود. 

شبکه نهال میزبان «حاکم و حاتم» شد

مجموعه انیمیشن « حاکم و حاتم 2 » از تولیدات مرکز پویانمایی صبا هر شب ساعت 45 : 21  از شبکه نهال پخش می‌شود. مجموعه «حاکم و حاتم 2 » به تهیه‌کنندگی و کارگردانی صمد غلام‌زاده در 13 قسمت 10 دقیقه ای با تکنیک سه بعدی برای گروه سنی کودک و نوجوان در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

سری اول این مجموعه هم  در26 قسمت 10 دقیقه‌ای و با تکنیک سه بعدی ساخته شده بود.

موضوعات این برنامه حول محور عدالت‌خواهی و یاری‌رسانی به مستمندان است. مردان پاک نیت و حق جو در تاریخ مملکت ما بسیار وجود دارند که حاتم به عنوان نمونه‌ای از آن‌ها است که در جهت یاری رساندن به مردم قدم برداشت و خود را فراموش کرد.

در خلاصه داستان حاکم و حاتم 2 آمده است که، حکمران با مشکل آفرینی و ندانم کاری برای مردم دردسر بوجود می آورد و حاتم به عنوان مردی شایسته و عاقل برخاسته از بطن جامعه مشکلات را به نفع مردم حل می‌کند.

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره جهانی تولیدات اربعین مشخص شد

مدیرکل امور بین‌الملل رسانه ملی گفت: اختتامیه نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین، 6 بهمن برگزار می‌شود.

نشست خبری نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین، با حضور علی فهیم دانش مدیر کل امور بین‌الملل رسانه ملی، امروز برگزار شد. فهیم دانش گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی بسیاری از مشتاقان اهل بیت (ع) نتوانستند در راهپیمایی اربعین سال 1399 شرکت کنند. این جشنواره برای همه مردم آزادی خواه و دوستدار سیدالشهداست که دنبال کننده گفتمان حریت و حمایت از مظلومان هستند.

او در پایان گفت: داوران این جشنواره با بررسی آثار به برترین‌ها جوایزی را اهدا خواهند کرد. مراسم اختتامیه 6 بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. با توجه به نزدیکی اختتامیه به ایام الله دهه فجر، تاکید این جشنواره بر گفتمان انقلاب اسلامی خواهد بود و این جشنواره از همراهی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی جامعه المصطفی و بعثه مقام معظم رهبری استفاده خواهد کرد.

پخش تلاوت‌های قاریان برجسته مصری از شبکه قرآن

در سومین هفته از دی‌ماه تلاوت های اساتید برجسته قرآن از جمله شحات محمد انور، محمد احمد شبیب، راغب غلوش، محمد احمد بسیونی و احمد نعینع رأس ساعت 23 از این شبکه پخش می‌شود.

به این ترتیب روز شنبه 20 دی تلاوت آیاتی از سوره مبارکه نازعات و سوره مبارکه فجر توسط استاد شحات محمد انور به سمع و نظر علاقمندان رسید و یکشنبه شب نیز تلاوت سوره های مبارکه مزمل و قیامه توسط محمد احمد شبیب پخش خواهد شد.

در روز دوشنبه 22 دی ساعت 23 تلاوت آیاتی از سوره های مبارکه نباء، طارق و علق توسط استاد غلوش برای اولین بار از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

در روز سه‌شنبه نیز تلاوت سوره‌های مبارکه نمل، بلد و کافرون توسط استاد احمد نعینع و در روز چهارشنبه قرائت آیاتی از سوره های مبارکه مومنون، طلاق و علق توسط قاری محمد احمد بسیونی برای مخاطبین قرآن دوست شبکه روی آنتن می‌رود.

روز پنجشنبه 25 دی شیخ محمود حسین منصور سوره مبارکه کهف و روز جمعه شیخ یاسر شرقاوی با تلاوت سوره های مبارکه انسان، حمد و بقره مشتاقان کلام وحی را به فیض می‌رسانند.

«دو در دو» مسابقه جدید شبکه دو شد

مسابقه تلفنی «دو در دو» با هدف ایجاد سرگرمی و نشاط اجتماعی، ارتقای دانش عمومی و تعامل هرچه بیشتر با مخاطبان از دوشنبه 22 دی ساعت 19:45 روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مسابقه تلفنی شامل بخش‌های اطلاعات عمومی، مسابقه حافظه، سوالات هوش و بازی با حروف است که از شنبه تا چهارشنبه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

مسابقه تلفنی «دو در دو» در ساخت و اجرای دکور و نرم‌‌افزار از طراحی متفاوت و نوینی بهره برده و سؤالات آن در حوزه‌های مختلف ایران‌شناسی، هنری، اقتصادی، اجتماعی، تاریخی، جغرافیایی و فرهنگ ایرانی-اسلامی طراحی شده است.

«دو در دو» کاری است از گروه اقتصاد و دانش به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی صدخسروی و اجرای کیمیا گیلانی که طراحی و اجرای دکور متفاوت مسابقه را نصیر قواعد برعهده داشته، طراح سوالات پیمان شوقی است و طراحی نرم‌‌افزار توسط شایان رنجبر صورت گرفته است.

مسابقه تلفنی «دو در دو» از شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 19:45 با  اهدای جوایز مختلف و بخش‌های گوناگون و با شماره پیامک 30000221 در ارتباط مستقیم با بینندگان شبکه دو روانه آنتن این شبکه خواهد شد.

شبِ خاص «شب بخیر کوچولو» 

«شب بخیر کوچولو»  نام برنامه ای خاطره انگیز و قدیمی است که از شنبه تا سه‌شنبه ساعت 21:35 از رادیو ایران پخش می شود.

این برنامه علاوه بر یادگیری نکات اخلاقی، دینی و... به کودک،  در خلال قصه ها به بزرگسالان نیز آموزش مهارت قصه‌گویی، نحوه برقراری درست ارتباط با کودک و لزوم آرامش بخشیدن به کودک قبل از خواب (با پخش لالایی) را یاد می‌دهد.

والدین می‌توانند از نقاشی های کودکان خود عکس بگیرند و در فضای مجازی ارسال کنند تا در زمان پخش برنامه «شب بخیر کوچولو»  از رادیو نمای ایران، نمایش داده شود.

«شب بخیر کوچولو»  با اجرای مریم نشیبی و تهیه‌کنندگی گلریز وکیلی از رادیو ایران پخش می شود.

زندگی مهاجران جنگ تحمیلی نمایش شد

کتاب گویای «اتاق شماره 24» در چهل و دو قسمت از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. این اثر روایتی از زندگی مهاجران جنگ تحمیلی در خاطرات خود نگاشته صبریه فلاح حسینی است.

«اتاق شماره 24» روایت زندگی صبریه فلاح حسینی است. دختری کرد که در قصر شیرین به دنیا می آید. او دنیا را جای خوبی برای زندگی می‌یابد و با طعم شیرین زندگی بر سال‌های زندگی‌اش افزوده می‌شود.

«اتاق شماره 24» به تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد، گویندگی شهیندخت نجف‌زاده، نویسندگی صبریه فلاح حسینی و صدابرداری محمد نظام الاسلام هر روز ساعت 15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۶۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان