//
کدخبر: ۲۹۲۱۰۸ //

پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام بعد از حدود سه ساعت و نیم پایان یافت.

پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام

 نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ بعد از حدود سه ساعت و نیم پایان یافت.

این نشست در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و پنج کشور (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و فرانسه) و به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با هدف بررسی روند اجرا و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجامی برگزار شد.
قرار است بیانیه‌ای نیز در این خصوص منتشر شود.

به گزارش فرتاک نیوز، صبح امروز نیز «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره دستور کار کمیسیون مشترک برجام، اظهار داشت: این نشست،  یکی از نشست‌های عادی و معمول کمیسیون مشترک برجام هست که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی کشورهای طرف برجام (ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان)  هر ٣ ماه یک بار به منظور بررسی روند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجام برگزار می‌شود. با توجه به ملاحظات مربوط به کووید-۱۹، این نشست نیز طبق برنامه و همچون بسیاری از نشست‌های بین‌المللی به صورت ویدئو کنفرانس امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه ۹۹ ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی هم پیش از نشست امروز در توئیتی نوشت:  موضوع اصلی، چگونگی حفظ توافق هسته‌ای و اطمینان از اجرای کامل و متوازن آن است. نقش آمریکا هم در این خصوص مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

اتحادیه اروپا هم پیش از این دستورکار این نشست را تلاش‌های جاری برای حفظ برجام و روش‌های موثر برای اجرای کامل این توافق از سوی همه طرفین و آمادگی تبادل نظر در سطح وزرا برشمرده بود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۱۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان