//
کدخبر: ۲۸۵۱۱۸ //

عراقچی مسکو را ترک و راهی ایروان شد

فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشه قره باغ پس از رایزنی با مقامات روسیه و در ادامه سفر منطقه ایش مسکو را ترک و‌ راهی ایروان شد.

عراقچی مسکو را ترک و راهی ایروان شد

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران که به منظور معرفی و تبیین ابتکار ایران برای پایان دادن به اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد قره باغ بعد از باکو به روسیه سفر کرده بود، مسکو را به سمت ایروان ترک کرد.

 عراقچی بعد از پایان مذاکرات با آندری رودنکو نماینده ویژه روسیه در امور قره‌ باغ و  «سرگئی ریابکوف» همتای روسی خود در امور برجام، هنگام ترک مسکو گفت که طرح ایران درباره مناقشه قره باغ را که بر مبنای اصول انساندوستانه و توجه به خواست های طرف‌های درگیر تهیه شده، پیشنهاد داده ایم و منتظر دریافت پاسخ از طرف های مناقشه می مانیم.

معاون وزیر خارجه پیش از مسکو نیز به باکو رفت و با مقامات جمهوری آذربایجان درباره طرح ایران برای مناقشه قره باغ گفت و گو کرد.

عراقچی در بدو ورود به مسکو هدف اصلی از مذاکرات با مقامات روسیه را ارائه طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به خاتمه مناقشه در قره باغ عنوان کرده بود.

وی مهمترین ویژگی طرح ایران را رویکرد منطقه ای و واقع بینی آن برشمرد.

به گزارش فرتاک نیوز، فرستاده ویژه وزیر خارجه بیان کرد: امیدوار هستیم که این طرح بتواند یک راه حل مطمئنی برای صلح پایدار در منطقه قره باغ ایجاد کند. البته در این راه مشکلات و موانع عدیده ای وجود دارد، دخالت هایی از خارج از منطقه توسط کسانی وجود دارد که چندان تمایلی به صلح در این منطقه ندارند. ما در این مرحله پیشنهاد خود را ارائه می دهیم و منتظر می مانیم تا  نظرات و دیدگاه های کشورهای مربوطه را دریافت کنیم و بر اساس آن ممکن است که لازم باشد  طرح  را اصلاح یا تکمیل کنیم  تا به یک طرح قابل قبول برسیم.

وی گفت: ما برای خود یک مسئولیت منطقه ای قائل هستیم و برای حل این بحران کمک خواهیم کرد.

عراقچی پس از رایزنی ها در مسکو در توئیتی عنوان کرد که ایران و‌ روسیه دارای دیدگاه های مشترک درباره مناقشه قره باغ هستند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان