//
کدخبر: ۲۶۴۸۵ //

واکنش طالبان به تأیید خبر حضور بالگردهای نظامی در مناطق تحت تصرف این گروه

پس از گزارش‌های اخیر مبنی بر نشست بالگردهای ناشناس در منطقه تحت تصرف طالبان در شهرستان «صیاد» و تائید این موضوع از سوی وزارت دفاع افغانستان، گروه طالبان این موضوع را رد کرد.

واکنش طالبان به تأیید خبر حضور بالگردهای نظامی در مناطق تحت تصرف این گروه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از «نن‌تکی‌آسیا»، گروه طالبان نشست بالگردهای نظامی ناشناس در منطقه تحت تصرف این گروه در شهرستان «صیاد» این ولایت را به رد کرد.

در پی انتشار گزارش‌های مبنی بر نشست دو بالگرد ناشناس در منطقه «پشت‌باغ» شهرستان «صیاد» که در تسلط طالبان قرار دارد، وزارت دفاع افغانستان از اعزام ژنرال «مراد علی مراد» معاون رئیس ستاد ارتش برای بررسی این موضوع به ولایت سرپل خبر داده بود.

از سوی دیگر، وزارت دفاع افغانستان با تائید نشست بالگردهای ناشناس اعلام کرد که بررسی‌های کاملی را درباره اینکه بالگردها به چه کشوری تعلق داشته و به چه دلیل نشست انجام داده را آغاز کرده است.

«مولوی محمدنادر» فرمانده خود خوانده طالبان در ولایت سرپل با رد نشست بالگردهای ناشناس در منطقه تحت تصرف طالبان در شهرستان صیاد اعلام کرد که دولت کابل با آوردن بهانه‌های از این قبیل در پی توجیه شکست‌های میدانی خود در برابر این گروه است.

وی به وبسایت طالبان گفته است که پس از چند روز عملیات گسترده زمینی و هوایی نیروهای امنیتی افغان شکست خوردند که اکنون در در پی توجیه این شکست هستند.

فرود بالگردهای ناشناس در مناطق تحت تصرف مخالفان مسلح دولت نگرانی سنای افغانستان را نیز برانگیخته است، رئیس سنای افغانستان در واکنش به این گزارش خواستار رسیدگی حکومت وحدت ملی به این موضوع شده بود.

مقامات امنیتی افغان و ژنرال‌های نظامی آمریکا همواره روسیه را به حمایت تسلیحاتی از گروه طالبان متهم می‌کنند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان