//
کدخبر: ۲۴۶۸۵۴ //

تقدیر ۱۶۷ تشکل مردم نهاد از تلاشگران سلامت در مقابله با کرونا

جمعی از سازمان های مردم نهاد کشور، با صدور بیانیه‌ای از تلاشگران حوزه سلامت در مقابله با کرونا، تقدیر و تشکر کردند.

تقدیر ۱۶۷ تشکل مردم نهاد از تلاشگران سلامت در مقابله با کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

 امروز ۲۷ فوریه مصادف با روز جهانی سازمان‌های مردم نهاد ( NGO) است. این روز مهم فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات سازمان‌های مردم نهاد در جهان است.

بر همین اساس، ۱۶۷ سازمان مردم نهاد با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تلاشگران سلامت در مقابله با کرونا، خواستار توجه بیشتر دولت به حوزه ایمنی و حفاظتی کادر درمانی و آزمایشگاهی و نیروهای خدماتی که شجاعانه تلاش خود را وقف مهار این بیماری می‌نمایند، گردیده و خانواده‌های جانباختگان این عرصه از حمایت دولت برخوردار شوند.

در این بیانیه آمده است: در این شرایط بحرانی که همه تلاش ما متوجه دور شدن از ویروس کرونا است، پزشکان و پرستاران و کادر درمانی فداکارانه و شجاعانه مواظبت از بیماران را در نزدیک ترین تماس به انجام می‌رسانند.

سازمان‌های مردم نهاد امضا کننده بیانیه در آستانه سال نو مراتب قدردانی و تشکر خود را از پرسنل آزمایشگاهی، درمانی و خدماتی درگیر با کرونا اعلام می‌نمایند. بی تردید سازمان‌های مردم نهاد کشور به عنوان نمایندگان متشکل مردم می‌توانند این پیام قدردانی از فرشتگان سفید پوشی که در سمت پزشک، پرستار، کارشناس آزمایشگاه، بهیار و دیگر کارکنان حوزه خدمات سلامت، که متهورانه و جسورانه برای سلامت مردم جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند را در جامعه انعکاس دهند.

تجسم اینکه این پرسنل متعهد که هر یک عضوی از خانواده‌ای هستند که آن خانواده یک دنیا آرزو را برای خوشبختی خود در گرو سلامت این عضو مؤثر خانواده می‌دانند، قلب‌های هر ایرانی را سرشار از تشکر و قدردانی می‌نماید.

وظیفه دولت است که امکانات ایمنی لازم را در اختیار تلاشگران حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کرونا قرار دهد. تدوین و اجرای پروتکل‌های حفاظتی دقیق در کنار امکانات کافی و خدمات مشاوره سلامت روان از حقوق انکار ناپذیر تلاشگران سلامت در مبارزه با کرونا است.

جان باختن تعدادی از این انسان‌های پاک سرشت که جان خود را تقدیم عرصه سلامت مردم نمودند سندی انکار ناپذیر از یک مردم مداری و وظیفه شناسی ارزشمند تا پای جان است. سازمان‌های مردم نهاد امضا کننده این بیانیه به عنوان نمایندگان مردم این قدر شناسی بی بدیل را ارج می نهند و بر این اعتقادند جان باختن در این راه شهادت است و ضرورت دارد مقامات کشور جان باختگان در راه سلامت مردم در مبارزه با کرونا را، در زمره شهدا محسوب و مواظبت‌های در خور و شایسته ای را از خانواده این عزیزان به عمل آورند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۸۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان