//
کدخبر: ۲۱۵۰۳۶ //

داخلی‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۰۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری می‌توانیم تا سال 1400 واردات 10 میلیارد دلاری را به ساخت داخل تبدیل کنیم.

داخلی‌سازی 10 میلیارد دلاری تا سال 1400
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا رحمانی در مجمع سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با اشاره به تدوین برنامه وزارت صنعت برای رونق تولید بر مبنای 7 محور و 34 برنامه عملیاتی، اظهار داشت: فعال‌سازی معادن کوچک، تکمیل زنجیره فلزات اساسی و اکتشافات از جمله محورهای این برنامه هستند که منجر به ایجاد انقلاب معدنی‌‌ در کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی سال جاری نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی را در دستور کار داریم که از این طریق فرصت‌های شغلی جدید ایجاد خواهد شد و صنعت به بالندگی می‌رسد.

رحمانی با بیان اینکه تا سال 1400 می‌توانیم واردات 10 میلیارد دلاری را به ساخت داخل تبدیل کنیم، گفت: در مجموع این کار با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه سرعت ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه معدن برای سال آینده باید بیشتر شود، افزود: سلامت کار از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع برای ما به عنوان یک محور مطرح است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیگیری موضوع دلالی و توزیع رانت در صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: این مشکل در صنعت به نحو محسوسی کاهش یافته هرچند مدیران باز هم باید دقت لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت از جمله وزارتخانه‌هایی است که میزان سلامتش بالا است، هر چند در ثبت سفارش واردات مشکلاتی وجود داشت که باید اصلاح شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

رحمانی افزود: امروز به صورت سرزده به دفتر ثبت سفارش واردات مراجعه کردم و نظرات مردم را شنیدم، این مسائل را به مدیران مربوطه منتقل کردم تا اصلاحات لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت: در جنگ اقتصادی اقداماتی صورت گرفته که می‌توانیم در مورد آنها کتاب بنویسیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان