//
کدخبر: ۲۰۶۸۳۰ //

وزیر نیرو: تامین آب شرب کشور به ویژه استان‌های مرزی در اولویت است

وزیر نیرو گفت: تامین آب شرب برای همه مناطق کشور به ویژه استان‌های مرزی در اولویت است و استان خراسان جنوبی نیز نیاز به سرمایه‌گذاری و توجه بیشتری دارد.

وزیر نیرو: تامین آب شرب کشور به ویژه استان‌های مرزی در اولویت است
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا اردکانیان عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی انتقال آب از مختاران با بیان اینکه  خوشخبتانه در حال حاضر طر‌ح‌های خوبی در دست اجرا است اظهار داشت: امروز هم در طبس و هم در بیرجند عملیات پروژه‌های آبرسانی را داشتیم که البته این پروژه‌ها برای میان مدت اجرا شده اما جواب‌گو است.

اردکانیان از پروژه حفر هفت حلقه چاه و 60 کیلومتر خط لوله خبر داد و افزود: ایستگاه پمپاژ نیز در حال کار است و یک تصفیه‌خانه مهم و ملزم نیز برای تصفیه فاضلاب‌های شهر در دست اجرا است.

وزیر نیرو ادامه داد: برای بلند مدت خراسان جنوبی هم مطالعاتی آغاز شده که در دو شاخه مرتبط به هم است.

وی این دو شاخه را شامل اجرای طرح‌های سازگای با کم آبی عنوان و اظهار کرد: در این راستا باید در نهایت بتوانیم با  مدیریت مصرف به ویژه در بخش کشاوری کاری کنیم که حیات و توسعه شکل پایداری پیدا کند.

وزیر نیرو ادامه داد: باید طوری شود که اگر سرمایه‌گذاری برای انتقال آب هم صورت گرفت اطمینان داشته باشیم که آبی که وارد شبکه می‌شود مصرف آن صحیح و برای کشت نیز متناسب با الگو است.

اردکانیان گفت: هفته آینده مرحله نهایی این طرح در کارگروه ملی تصویب می‌شود که بر اساس آن سالانه 130 میلیون متر مکعب برداشت اضافه از منابع آب استان کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات لازم برای تخصیص آب از دریا نیز نهایی شده و وزارت نیرو در آستانه تخصیص آب برای خراسان جنوبی است که برای افق 1425 پاسخگو خواهد بود.

وزیر نیرو گفت: باید با مدیریت مصرف و اصلاح روش استفاده از آب در بخش‌های مختلف و سرمایه‌گذاری برای تامین آب شرب در سال‌های دور  بین 60 تا 110 میلیون متر مکعب تخصیص آب شیرین برای استان در نظر گرفته شده که برای بخش شرب 29 میلیون مترمکعب اختصاص و بقیه به نیازهای دیگر اختصاص پیدا می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۸۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان