//
کدخبر: ۱۷۷۱۹۳ //

نماینده سازمان ملل وارد غزه شد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، برای آرام سازی اوضاع وارد نوار غزه شد.

نماینده سازمان ملل وارد غزه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیکلای ملادینف و مشاورانش در این سفر با رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از جمله اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و گفت وگو می کنند.
این سفر، در پی تلاش‌های مصر، قطر و برخی طرف‌های بین‌المللی برای آرام‌سازی اوضاع در مرزهای غزه با فلسطین اشغالی و دست‌یابی به توافق آتش‌بس انجام می شود.
منابع فلسطینی و رسانه های صهیونیستی اخیرا از دست‌یابی مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به تفاهمی تحت نظارت مصر و طرف‌های بین‌المللی برای آرام‌سازی اوضاع در غزه و بهبود اوضاع معیشتی ساکنان این باریکه خبر داده اند.
رژیم صهیونیستی در همین راستا، امروز گذرگاه تجاری کرم ابو سالم در مرز غزه را بازگشایی کرد و مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان را برای اولین بار و در اقدامی بی‌سابقه از سال 2000، به 15 مایل افزایش داد.
درگیری میان نیروهای مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به ویژه در نوار غزه در ماه های اخیر بالا گرفته است. 
همچنین هزاران نفر از مردم فلسطین روز شنبه در نخستین سالروز راهپیمایی بازگشت و روز زمین فلسطینی، راهپیمایی میلیونی در غزه برگزار کردند. 
در این راهپیمایی مسالمت آمیز 4 فلسطینی از جمله یک کودک به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند و 138 نفر نیز زخمی شدند. 
روز زمین از سال 1976 میلادی و به دنبال اشغال 21 هزار کیلومتر مربع دیگر از زمین های فلسطینیان از سوی اسرائیل و واگذاری آن به مهاجران صهیونیست پایه گذاری شد که به دنبال این اقدام در یک مقطع تشدید قیام فلسطینیان را در پی داشت.
امسال همزمان با روز زمین، لبنان، سوریه، برخی کشورهای اروپایی، آمریکا و برخی کشورهای آفریقایی شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان