//
کدخبر: ۱۷۴۹۵۹ //

ابراز امیدواری نماینده سازمان ملل از اجرای مرحله نخست توافق الحدیده یمن

'مارتین گریفیتس' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز سه شنبه اعلام کرد که بر سر اجرای مرحله نخست توافق الحدیده پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته است.

ابراز امیدواری نماینده سازمان ملل از اجرای مرحله نخست توافق الحدیده یمن
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن طی بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال انجام مذاکرات سازنده میان طرف های درگیر در یمن، پیشرفت چشمگیری برای توافق بر سر اجرای مرحله نخست توافق الحدیده صورت گرفته است.
گریفیتس افزوده است: جزئیات فنی درخصوص چگونگی اجرای این توافق به زودی به طرف ها ارائه خواهد شد.
نماینده سازمان ملل با استقبال از پیشرفت های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر این طرح به تایید کمیته هماهنگی توافق الحدیده برسد.
سازمان ملل متحد ماه فوریه اعلام کرد که طرف های یمنی برای اجرای مرحله نخست توافق الحدیده به توافق رسیدند اما تاکنون با کارشکنی طرف های سعودی این توافق اجرایی نشده است.
براساس این توافق، نیروهای انصارالله از بندر الحدیده، صلیف و راس عیسی عقب نشینی و کنترل این مناطق به دست نیروهای مورد تایید سازمان ملل متحد قرار خواهد گرفت و نیروهای وابسته به عربستان سعودی نیز از مناطق شرقی شهر الحدیده عقب نشینی خواهند کرد.
در پایان این بیانیه، گریفیتس ابراز امیدواری کرده که این پیشرفت گامی در جهت دست یابی به یک راه حل جامع سیاسی در یمن شود.
نمایندگان انصارالله و دولت مستعفی یمن، آذرماه گذشته در نشستی که با میانجیگری مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد برگزار شد، درباره آتش‌ بس در شهر و بندر الحدیده و بنادر الصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند.
با این‌حال، انصارالله می‌گوید که ائتلاف عربی به تعهدات خود به توافق استکهلم پایبند نیست و در این مسیر کارشکنی می‌کند.
تاکنون چندین بار برای پایان دادن به جنگ یمن تحرکاتی صورت گرفته اما هر بار با کارشکنی عربستان و متحدان آن به بن‌ بست رسیده است.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا،حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۹۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان