//
کدخبر: ۱۶۳۹۲۶ //

ولایتی بر توسعه همکاری دانشگاه آزاد با همسایگان به ویژه کشور سوریه تاکید کرد

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر توسعه همکاری های علمی و آموزشی این دانشگاه با همسایگان به ویژه سوریه گفت: درحال پیگیری راه اندازی شعبه های این دانشگاه در سوریه هستیم.

ولایتی بر توسعه همکاری دانشگاه آزاد با همسایگان به ویژه کشور سوریه تاکید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌اکبر ولایتی در دیدار با معاون وزیر علوم سوریه و رئیس دانشگاه دمشق گفت: رابطه سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی ایران و سوریه از حدود ۴۰ سال گذشته آغاز شده و روز به روز توسعه یافته است و من از اولین کسانی بودم که در سمت وزیر خارجه به سوریه رفتم و به حضور مرحوم حافظ اسد رسیدم و تاکنون نیز در راستای توسعه روابط دو کشور بارها به سوریه سفر کرده‌ام.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: معتقدیم توسعه روابط دفاعی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی به تقویت روابط میان نخبگان وابسته است و دو زمینه علمی و فرهنگی می‌تواند این ارتباطات را تقویت کند.

ولایتی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی افزود: در زمینه علمی به لحاظ تولید علم در دنیا در رتبه شانزدهم و در بین کشورهای دنیا از لحاظ سرعت رشد در درجه اول بعد از انقلاب اسلامی قرار داریم و یکی از مهم‌ترین اقدامات تلاش برای پژوهش و ابداعات تکنولوژی به‌ منظور دستیابی به نتایج عملی در راستای اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و به توسعه روابط با همسایگان در حوزه آموزش‌ عالی اشاره و گفت: در دیداری که با رئیس‌جمهور سوریه داشتم، آمادگی تاسیس شعبه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در شهرهای دمشق، حلب و لاذقیه اعلام کردم که با استقبال مواجه شد و اقدامات مرتبط با این امر در حال پیگیری است و این نوع همکاری‌ها با کشورهای عراق، آذربایجان، عمان، افغانستان و ... نیز در حال انجام است.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنا دانشگاه آزاد عنوان کرد: سوریه ظرفیت‌های بالایی در حوزه آموزش‌ عالی دارد و اگر این جنگ توسط دشمنان سوریه تحمیل نمی‌شد، بسیار در این زمینه پیشرفت می‌کرد. دولت و مردم سوریه توانستند در برابر یک جنگ بین‌الملل که بیش از ۸۰ کشور در آن شرکت داشته اند مقاومت کنند و آنها را شکست دهند و این مردم نشان داده‌اند که مردمی با تمدن و فرهنگ عمیق هستند و آینده سوریه حتما از وضعیت فعلی و گذشته بهتر خواهد شد.

ولایتی به تحولات اخیر منطقه نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۷ سال مردم و دولت سوریه در مقابل همه دشمنان و هجمه‌هایی که در دنیا بی‌سابقه بود مقاومت کردند و این که آمریکایی‌ها گفتند که از سوریه بیرون خواهند رفت این اتفاق قابل پیش‌بینی بود و از حدود یک سال قبل این موضوع را مطرح کردیم و روند تحولات و مقاومت مردم این موضوع را محقق کرد. بی‌تردید پیروزی‌ها حتما ادامه خواهد داشت و می‌بینیم کسانی که در منطقه از جنگ علیه دولت و مردم سوریه حمایت کردند اکنون رئیس‌جمهور سوریه را به جامعه عرب دعوت می‌کنند.

معاون وزیر علوم سوریه نیز با تقدیر و تشکر از حمایت‌های صورت گرفته، خواستار گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی و امضا تفاهم‌نامه به منظور عملیاتی شدن این همکاری‌ها شد و از توسعه روابط در این زمینه با دانشگاه‌های مختلف در ایران خبر داد.

وی با اشاره به سابقه و جایگاه مهم دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خرسندیم که در این دانشگاه مهم حضور داریم و خواستار تحکیم روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها به خصوص در زمینه‌های علمی و آکادمیک هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان