//
کدخبر: ۳۹۵۹۶۲ //
بوسیدن همسر مقابل فرزند

بوسیدن همسر در مقابل فرزندان| فواید و معایب بوسیدن همسر در مقابل فرزندان را بدانید

در این پست با فواید و معایب بوسیدن همسر در مقابل فرزندان آشنا می کنیم.

بوسیدن همسر در مقابل فرزندان| فواید و معایب بوسیدن همسر در مقابل فرزندان را بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

بوس کردن همسر در مقابل فرزندان یکی از روشهای ابراز علاقه به همسر است که باعث می شود کودک شما احساس امنیت بیشتری در خانواده داشته باشد و مطمئن شود که والدینش یکدیگر را دوست دارند.

متاسفانه والدین از این که دعوا و جر و بحثشان را جلوی کودک انجام دهند خجالت نمی کشند ولی از ابراز علاقه به یکدیگر در مقابل کودکان خجالت می کشند. بوسیدن همسر در مقابل فرزندان یکی از روشهای ابراز عشق و علاقه والدین به یکدیگر است.

به عقیده روان شناسان ، بوسیدن همسر در مقابل فرزندان در صورتی که تبدیل به یک رفتار جنسی نشود میتواند در تربیت کودک و احساس امنیت و آرامش او در خانواده اثر مثبت داشته باشد. دیدن ابراز علاقه پدر و مادر به یکدیگر باعث می شود که کودکتان با ابراز محبت آشنا شده و در آینده دچار مشکل نشود.

بوسیدن همسر در مقابل فرزندان به آنها اطمینان و آرامش خاطر می دهد و باعث می شود آنها بدانند در فضای خانواده محبت و صمیمیت در جریان است.  

معایب بوسیدن همسر در مقابل فرزندان

اگر تصور میکنید باید بوسیدن یا ابراز علاقه به همسرتان را پنهانی انجام دهید کاملا در اشتباهید.

بوسیدن همسر در مقابل فرزندان مزایای زیادی دارد مگر این که فرزند شما احساس کند بوسه ها رنگ و بوی جنسی گرفته اند یا به قدری طولانی شوند که احساس کند والدین توجهی به او ندارند.

برای پیشگیری از اثرات منفی بوسیدن همسر در مقابل فرزندان باید این رفتار را عادی جلوه دهید و صرفا برای ابراز عشق و علاقه باشد و فرزندتان از همان سنین ابتدایی زندگی شاهد این رفتار شما باشد تا برایش عادی جلوه کند.

در صورتی که شما به اصول بوسیدن یکدیگر در مقابل فرزندان آشنا باشید و بوسیدنتان رنگ و بوی جنسی نگیرد ، میتواند تاثیر بسیار مثبتی بر رشد روانی و عاطفی فرزندان بگذارد.

مزایای بوسیدن همسر در مقابل فرزندان

بوسیدن همسر در مقابل کودکان میتواند برای احساس امنیت و رشد هیجانی آنها مفید باشد. مزایای بوسیدن همسر در مقابل فرزندان عبارت است از :

یادگیری ابراز محبت : یکی از بزرگترین معضلات زوجین ، خجالت کشیدن یا عدم توانایی در ابراز عشق و محبت در خانواده است.

کودکی که از ابتدا شاهد رفتارهای محبت آمیز میان والدین باشد به صورت ناخودآگاه ابراز محبت و صمیمیت را می آموزد و در آینده بدون خجالت کشیدن به همسرش محبت می کند.

بهبود احساس امنیت و آرامش : دعوا ، بحث و اختلاف نظر یا احتمال جدایی بین والدین یکی از شدیدترین ضربات روحی است که باعث ایجاد استرس یا حتی افسردگی در کودکان می شود. کودکی که شاهد ابراز محبت و بوسه های والدینش نسبت به یکدیگر باشد ، از درون احساس می کند خانواده ای شاد و صمیمی دارد و تا حد زیادی احساس آرامش و امنیت خواهد داشت.

نکاتی که هنگام بوسیدن یکدیگر باید رعایت کنید

بی توجهی به برخی اصول هنگام بوسیدن همسر در مقابل کودکان می تواند باعث مشکلات جدی روحی برای فرزندان شود و کنجکاوی جنسی آنها را برانگیزد. به همین منظور هنگام بوسیدن یکدیگر باید اصولی را رعایت  کنید :

حد و مرز بوسیدن : بوسیدن همسر در مقابل فرزندان صرفا باید به منظور ابراز علاقه و یک ارتباط محبت آمیز باشد نه مقدمه رابطه جنسی ، خوردن لب و  زبان را برای اتاق خواب نگه دارید . علاوه بر بوسیدن لب ، گونه ها و پیشانی همسرتان را هم ببوسید ، او را در آغوش بگیرید و با کلمات و رفتار محبت آمیز با او برخورد کنید به طوری که فرزندتان شاهد مجموعه ای از رفتارها و سخنان محبت امیز میان شما باشد درست مانند زمانی که خودش را می بوسید یا در آغوش میگیرید.

به فرزندتان بی توجهی نکنید : رفتار محبت امیز شما با یکدیگر نباید احساس بی توجهی به فرزندتان القا کند و از بودن کنار شما ناراحت شود یا احساس حسادت نماید و رفتارهای پرخاشگرانه نشان دهد.

به کنجکاوی کودک توجه کنید : ممکن است در سنین پایین ، بوسیدن شما باعث ایجاد احساس کنجکاوی در کودکان شود و سوالاتی از حدود ارتباط بین زن و مرد بپرسد که باید متناسب با سن کودک به سوالاتش پاسخ دهید.

کودکان در سن 4 – 5 سالگی متوجه تفاوت های جنسیتی می شوند و سوالات و فرضیه های  زیادی ذهنشان را درگیر می کند ، به جای این که محبت به یکدیگر را قطع کنید یا به او پرخاش کنید یا موضوعاتی غیر واقعی برایش مطرح کنید ، با کمی مطالعه درباره تربیت جنسی کودکان ، پاسخ هایی متناسب با سنش به او بدهید.

بوسیدن نامادری یا ناپدری در مقابل فرزندان

اگر همسرتان فوت کرده یا طلاق گرفته اید و با فرد دیگری ازدواج کرده اید ممکن است فرزندتان با حضور او مشکلاتی داشته باشد و نتوانند فرد جدید را به عنوان مادر یا پدر بپذیرند و اگر شاهد رابطه عاطفی میان شما و همسرتان باشند ممکن است واکنش های شدید و ناراحت کننده ای نشان دهند و سر ناسازگاری بگذارند در این شرایط بهتر است حساسیت های فرزندتان را درک کنید و سعی کنید به مرور زمان پذیرش او را برای ارتباط عاطفی خودتان افزایش دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۹۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان