//
کدخبر: ۳۷۹۶۳۶ //

۵۰ هزار پرستار در آستانه بیکاری!

مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، نسبت به بی اعتنایی دو سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت انتقاد کرد.

۵۰ هزار پرستار در آستانه بیکاری!
به گزارش فرتاک نیوز،

سیف الله مرادی، در گفتگویی اظهار کرد: در بحث تبدیل وضعیت نیروهای بهداشتی و درمانی، ما به دنبال جذب نیروهای طرحی هستیم که به جای ۲ سال، برای ۵ سال طرح خود را در دوران سخت کرونا تمدید کردند.

وی افزود: این نیروها در زمانی که وزارت بهداشت به شدت با کمبود نیرو مواجه بود، پای کار آمدند و انصاف نیست حالا نسبت به وضعیت آنها بی اعتنا باشیم.

مرادی تاکید کرد: تعداد کل این نیروهای طرحی، در نهایت به ۵۰ هزار نفر می‌رسد و فعلاً ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر آنها کنار گذاشته شده‌اند.

وی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت نیاز مبرم به نیروی انسانی دارد، گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی، ۸۷۸ مرکز بهداشتی درمانی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت و ۱۲۰۰ پایگاه اورژانس را آماده بهره برداری ساخته‌ایم که فعال شدن آنها، نیاز به نیروی انسانی دارد.

مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با مخاطب قرار دادن سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، افزود: ما نیروی مازاد نمی‌خواهیم، بلکه برای راه اندازی همین پروژه‌ها که با بودجه دولت احداث شده‌اند، مجوز جذب نیرو می‌خواهیم.

مرادی با انتقاد از جواب منفی سازمان امور استخدامی به درخواست وزارت بهداشت، گفت: این سازمان در سال‌های گذشته به راحتی مجوز می‌داد.

وی با اشاره به بهانه‌های این دو سازمان برای عدم صدور مجوز جذب نیرو، افزود: نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتیم و در هیأت دولت نیز در رفت و آمد هستیم، اما تصمیمات ما توسط این دو سازمان وتو می‌شود.

مرادی در واکنش به ادعای سازمان امور استخدامی که عنوان داشته وزارت بهداشت نیروی مازاد دارد که می‌تواند از آنها در پروژه‌های جدید استفاده کند، گفت: اصلاً چنین چیزی نیست، زیرا بر اساس استاندارد نیروی پرستاری در ۲۶ کشور دنیا که ۱.۴ نیروی پرستاری به‌ازای یک تخت بیمارستانی است، ما یک نیروی پرستاری داریم.

وی افزود: بر اساس همین استاندارد و ۱۰۵ هزار تخت بیمارستانی که داریم، حداقل ۴۰ هزار نیروی پرستاری کم داریم.

مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که دوران افتتاح نمادین پروژه‌ها به سر آمده است، گفت: باید برای پروژه‌هایی که آماده افتتاح داریم، نیروی مورد نیاز را جذب کنیم. در غیر این صورت، میلیاردها تومان بودجه‌ای که صرف احداث این پروژه‌ها شده است، از بین می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۶۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان