//
کدخبر: ۳۵۶۶۶۴ //

افزایش بودجه برای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری اختصاص یافت.

افزایش بودجه برای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری
به گزارش فرتاک نیوز،

حسینعلی شهریاری افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از حدود ۱۵  سال بی تفاوتی دولت ها و وزرای مختلف و اجرا نشدن، با تلاش های وزارت بهداشت و مجلس یازدهم در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.وی گفت: این قانون در سال ۱۳۸۶ تصویب شد اما طی این سال ها دولت ها آن را اجرا نکردند.

وی افزود: رهبر انقلاب دو سال گذشته در روز پرستار بر ضرورت اجرای  این قانون تاکید کردند و خوشبختانه پس از استقرار دولت سیزدهم این موضوع در اولویت دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: عملکرد وزیر بهداشت تاکنون مطلوب بوده است، البته نباید انتظار داشت وزیر بهداشت سال ها عقب ماندگی ها سال‌های گذشته را جبران کند.

وی گفت: امیدواریم با تلاش دولت مردمی  در فصل بودجه، اختلاف  بودجه استان های برخوردار و غیربرخوردار کاهش یابد و منابع کافی در اختیارشان قرار گیرد  تا بتوانند بخشی از عقب افتادگی ها را جبران کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تحقق بیمه همگانی را از اقدامات موثر وزارت بهداشت و مجلس دانست و یادآور شد: متاسفانه دولت و وزیر قبلی قول و قرارها و تعهداتی بر جای گذاشتند که شاید اجرای آنها به سادگی امکان پذیر و مقدور نباشد و دکتر عین اللهی برای اجرای تعهدات برجای مانده از قبل، به زمان نیاز دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۶۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان