//
کدخبر: ۳۳۸۷۲۷ //

دردسر برای بازنشستگی پرستاران

محمد شریفی مقدم درباره قانون ارتقای بهره‌وری در بخش خصوصی گفت: پرستاری از مشاغل سخت و زیان‌آور است و مشمول بازنشستگی پیش از موعد می‌شود. تمامی پرستاران در محیط کاری پراسترس مشغول به کار هستند و شرایط سختی را تجربه می‌کنند. هدف از اجرای قانون بهره‌وری این است تا میزان حضور پرستاران در محل کار کمتر شود.

دردسر برای بازنشستگی پرستاران
به گزارش فرتاک نیوز،

 کمبود نیروی انسانی و در دسترس نبودن منابع مالی از عوامل مسکوت ماندن اجرای قانون ارتقای بهره‌وری هستند.وی با بیان اینکه در گذشته پرستاران برای کار در شیفت شب رغبت نداشتند، توضیح داد: پیش از تصویب این قانون، پرستاران طرحی بیشتر افراد شیفت شب را تشکیل می‌دادند. به منظور اینکه میزان تمایل اشتغال شبانه در میان پرستاران بیشتر شود، شیفت شب و روزهای تعطیل را با ضریب ۱.۵ در نظر گرفتند.

ساعت کاری و شیفت پرستاران چگونه است؟

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اینکه در بندهای ماده واحده قانون ارتقای بهره‌وری، کاهش ساعات کاری مورد توجه قرار گرفته، اظهار کرد: ساعت موظفی پرستاران مثل دیگر کارکنان دولت، ۴۴ ساعت در هفته بود. پس از اجرای این قانون، هر ۴ سال سابقه اشتغال باعث می‌شد تا یک ساعت از میزان ساعات موظفی پرستاران کم شود. سقف این موضوع را ۱۶ سال درنظر گرفتند یعنی شخصی که چنین سابقه داشته باشد باید ۴ ساعت کمتر کار کند. همچنین ساعت کار هفتگی شاغلین موضوع این قانون با توجه به سختی کار، سابقه خدمت و کار در نوبت‌کاری‌های غیرمتعارف، به تناسب در هفته حداکثر تا هشت ساعت کمتر شود.

وی با بیان اینکه این قانون در فروردین ماه سال ۸۸ برای کارکنان بالینی نظام سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی تصویب شد، تصریح کرد: در وهله نخست این قانون در بخش دولتی و پس از وقفه‌ای برای پرستاران تامین اجتماعی اجرا شد. بیش از ۱۲ سال از زمان تصویب این قانون می‌گذرد اما اجرای آن در بخش خصوصی مسکوت است.

چرا بازنشستگی پیش از موعد پرستاران تایید نمی‌شود؟

به گفته شریفی‌مقدم، پرستاران شامل مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و به تبع این موضوع مشمول بازنشستگی پیش از موعد می‌شوند. کمبود نیروی پرستاری سبب شده تا با بازنشستگی آنها به صورت محدود موافقت کنند، بنابراین بسیاری از پرستاران به جای اینکه با ۲۵ سال سابقه اشتغال بازنشسته شوند تن به اضافه‌کاری اجباری و بازنشستگی با ۳۰ساله می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۷۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان