//
کدخبر: ۳۷۸۷۱۱ //
کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد

پیکر جانباز شهید «قاسم امینی» بر دوش مردم گیلانغرب تشییع شد

پیکر پاسدار شهید« قاسم امینی» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس عصر امروز شنبه بر دوش مردم قدرشناس گیلانغرب تشییع و برای خاکسپاری در کنار همرزمان شهیدش به زادگاهش در روستای میلیل این شهرستان منتقل شد.

پیکر جانباز شهید «قاسم امینی» بر دوش مردم گیلانغرب تشییع شد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین تشییع پیکر مطهر این شهید در شهر گیلانغرب با حضور پرشمار شهروندان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان و هم رزمان این شهید والا مقام از محل میدان توحید تا مدرسه راهنمایی گیلانغرب برگزار شد.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور گیلانغرب پس از قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید ، پیکر این شهید بزرگوار را با ندای لبیک یا حسین(ع) تشییع کردند و سپس جهت خاکسپاری در زادگاهش به مزارستان روستای «میلیل» منتقل شد.

به گزارش ایرنا؛ شهید گرانقدر «قاسم امینی» از یادگاران دوران دفاع مقدس در سال ۱۳۵۹ در کسوت پاسداری در منطقه عملیاتی «باویسی» قصرشیرین براثر برخورد با مین از ناحیه سر، پا و چشم راست به درجه رفیع جانبازی نائل و پس از ۴۲ سال تحمل و صبوری، بر اثر رنج ناشی از این مجروحیت به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کرمانشاه ۱۹ هزار جانباز دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و یک هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان