//
کدخبر: ۱۱۵۰۲۶ //

افتتاح ۱۰ساختمان مسکونی در روستاهای سرپل‌ذهاب

افتتاح ۱۰ساختمان مسکونی در روستاهای سرپل‌ذهاب
به گزارش فرتاک نیوز،

در روستاهای سرپل ذهاب ۱۰‌ساختمان مسکونی به همت سپاه تهران بازسازی و ساخته شد.

در این مراسم سردار الله‌کرم از سرداران دوران جنگ، سردار دینی جانشین سپاه تهران و سردار جبار ستوده از بازنشستگان سپاه و تخریب چی دوران جنگ و سردار علی ایل‌بیگی مسئول سازندگی سپاه تهران و لطفعلی خانی فرمانده ناحیه، منطقه ۱۸تهران وسردار سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همراه گروه‌های جهادی به مسئولیت جواد قربانی این روستاهارا بازسازی کردند.

سپاه تهران بعد از زلزله سرپل‌ذهاب مقری در روستای کوئیک عزیز دایر کرد و ۲۲ روستا را برای بازسازی پوشش داد و به همت سپاه تهران و گروه‌های جهادی سه ساختمان مسکونی در روستای سرآبله، یک واحد مسکونی در روستای کلاشی و یک واحد مسکونی در روستای کوئیک حسن و پنج ساختمان مسکونی هم در روستای کوئیک مجید افتتاح شد و ۱۹ساختمان مسکونی هم تا پایان مرداد 1397 افتتاح خواهد شد.

محمدحسین دالایی مسئول قرارگاه حاج احمد متوسلیان در سپاه تهران نیز  گفت: از اسفند پارسال، سپاه تهران متقبل شد که۱۵۷ ساختمان مسکونی را در مناطق سرپل‌ذهاب بازسازی کند و هر روستا به ۲۲ناحیه تهران سپرده شد. هرچند خیرین و گروه‌های جهادی تاکنون یکصد و بیست و هفت ساختمان مسکونی را به آسیب دیدگان زلزله تحویل داده‌اند و هشتاد درصد کار مربوط به ۱۹ساختمان مسکونی تا پایان مرداد  به اتمام می‌رسد و آماده تحویل می‌شود.

دالایی ادامه داد: سپاه تهران در مناطق زلزله‌زده کسانی راتحت پوشش قرارداد که بی‌بضاعت بوده و هیچ‌گونه تمکن مالی برای بازسازی منازل خود نداشتند این افراد شناسایی و برای بازسازی ساختمان‌هایشان اقدام شد.

او افزود: برای هر ساختمان مسکونی۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان پرداخت شده و هر ساختمان بر اساس تعداد نفرات از متراژ ۳۵تا۸۰ متر ساخته  شد.

مسئول قرارگاه حاج احمد متوسلیان در سپاه تهران گفت: برای ساخت این ساختمان‌ها از مصالح خوب وIcf از علوم روز دنیا برای مقابله با زلزله ۱۰ریشتری و عایق صدا و گرمایش با توجه به آب و هوای منطقه و سیمان و تردی پنل استفاده شده.

دالایی ادامه داد: تاکنون کار بازسازی چهار مدرسه انجام شده و مبلغ بیست میلیون تومان نیز هزینه شده است.

او افزود: قرار بود ما تا پایان مرداد 1397 در این منطقه حضور داشته باشیم ولی امروز با حضور خیرین انشاا... می‌توانیم پنجاه ساختمان مسکونی دیگر را بازسازی کنیم و تا پایان سال در منطقه خواهیم ماند.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان