//
کدخبر: ۳۲۵۳۰۴ //

بازگشایی مدارس بصورت تدریجی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: بازگشایی مدارس در سه مرحله و با مجوز ستاد کرونا انجام خواهد شد.

بازگشایی مدارس بصورت تدریجی است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن ملکی صبح امروز (سوم مهرماه) در حاشیه آیین بازگشایی مدارس استان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در گام نخست مدارس روستایی و عشایر با شرط داشتن کلاس‌های زیر ۱۵ نفر بازگشایی خواهد شد، اظهار کرد: تاکید بر این است قبل از بازگشایی همه ضوابط ابلاغی حتماً رعایت شود؛ چراکه سلامت دانش‌آموزان در راس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تدریس باید به سمت حضوری پیش رود، تصریح کرد: متاسفانه بعد از شیوع کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس شاهد افت نامرئی تحصیلی هستیم و کارشناسان تاکید دارند برای برون رفتن از این وضعیت کلاس‌ها باید به سمت حضوری پیش رود. البته در گام نخست سلامت دانش‌آموزان مطرح است و برای این کار سعی شده است مدارس با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم آغاز به کار کنند.

این مسئول به بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر از ابتدای آبان‌ماه اشاره کرد و افزود: این مدارس به شرط کسب مجوز و اخذ تاییدیه از هفته اول آبان‌ماه آغاز به کار خواهند کرد. هر چند به این مدارس اجازه داده شده است در صورت وجود مشکل، کلاس‌ها را تا زمان رفع آن به‌ صورت غیرحضوری و ترکیبی دایر کنند.

ملکی به وضعیت مدارس بالای ۴۰۰ نفر دانش‌آموز نیز اشاره کرد و گفت: این مدارس آموزش‌ها را باید به سمت کلاس‌های ترکیبی سوق دهند که شامل حضور نوبتی دانش‌آموزان و نیز بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی می‌شود و برای این منظور باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت و آغاز کلاس‌های حضوری نیاز به همراهی و هماهنگی بین‌بخشی و نیز والدین داریم، خاطرنشان کرد: والدین باید دانش‌آموزان را برای حضور در کلاس‌های درس تشویق کنند و ما این اطمینان را به والدین می‌دهیم اجازه بازگشایی را در شرایطی که امکانات فراهم نیست، نخواهیم داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۳۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان