//
کدخبر: ۳۲۵۰۷۰ //
سخنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آقای وزیر؛مدیریت صندوق بازنشستگی نیازمند شناخت عمیق از مشکلات این حوزه است

آقای وزیر؛مدیریت صندوق بازنشستگی نیازمند شناخت عمیق از مشکلات این حوزه است
به گزارش فرتاک نیوز،

اخیرا در خبرها شنیدیم که اکبر افتخاری؛ از مسئولیت صندوق بازنشستگی کشوری، استعفا کرده و باحکم عبدالملکی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسکندری؛ جایگزین وی شد.

واکنش سریع نسبت به برگزیدن و جانشینی افرادی برای پر کردن خلاهای مدیریتی، شایسته است، اما ممکن است بایسته و روا نباشد. آقای عبدالملکی قطعا می دانند که شرایط زندگی بازنشستگان در سراسر کشور، چگونه است و نیاز چندانی به کالبد شکافی این معضل پیچیده و فراگیر نیست.

بازنشستگی؛ به تامین نیازهای روزمره قشری مجرب، زبده، تلاش‌گر و درعین حال؛ خسته از زخم‌های گذر زمان، محدود نمی‌شود و شاخص‌های رفاه عمومی، به خوبی نشان می‌دهد که بازنشستگان به هیچ وجه نمی‌توانند در انتظار روزهای امن و آسایش و استراحت در سایه امکانات، فضاها و اجرای برنامه‌های جبرانی و تامینی باشند، چراکه دغدغه‌های رو به تزاید معیشتی، دفاع از جایگاه والای بزرگ خاندان بودن و کهن‌سالی و اعتبار تجارب زیسته خود را با اما و اگرهای بسیاری مواجه ساخته، آن‌ها را در انزوایی ناخواسته، قرار می‌دهد.

بازنشستگی در ایران، بدون هیچ تعارفی با تحلیل بیش‌تر قوا، یاس و نومیدی و آه و حسرت، قرین است و بی‌هیچ تردید، هیچ بازنشسته‌ای در این مملکت نمی‌تواند به اصطلاح ریکاوری کند و به زندگی عادی خود برگردد.

اوضاع بسیار نابسامان جامعه، بی‌کاری و گرانی و تورم سرسام آور، به هیچ روی با حقوق چندر غاز بازنشستگی و امکاناتی که در اختیار ندارند، مطابقت ندارد. تامین اجتماعی، به معنای تامین تمامی جنبه‌های اقتصادی، معیشتی و روحی و روانی بازنشستگان است.

افزایش شگفت آور افسردگی‌های مزمن در بازنشستگان و حتی بالا رفتن آمار خودکشی آنان، هشداری جدی است در برهم خوردن امنیت اجتماعی و توازن جسمی و روحی افرادی که به شدت نیازمند توجه هستند.

جناب عبدالملکی بفرمایند که آیا اولا دست زدن به تغییرات و انجام انتصابات، می‌تواند دردی از آلام انبوه بازنشستگان را دوا کند، ثانیا آیا محمد اسکندری باتوجه به جوانی و صبغه و سابقه شان، اساسا توانایی اداره امور این مسئولیت مهم و خطیر را خواهند داشت.

جناب عبدالملکی، حتی شما که هنوز تا مرز بازنشستگی، فاصله‌ای قابل توجه دارید، بعید است که بتوانید درد بازنشستگان را درک کتید، چه رسد به آقای اسکندری که هنوز در آغاز این راه و تقریبا در نقطه صفر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان