//
کدخبر: ۳۰۲۹۳۵ //

نظارت شدید بر اماکن در آستانه عید نوروز

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز تشدید نظارت‌ها و فعالیت اکیپ‌های بازرسی بر صنوف را در مناطق مختلف استان شاهد خواهیم بود.

نظارت شدید بر اماکن در آستانه عید نوروز

صالحیان در جلسه هماهنگی با اتحادیه‌های صنوف در اردبیل اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همچنان اصلی‌ترین موضوع و محور کار خود را تأمین سلامت مردم در این شرایط حساس قرار داده و ما در انجام وظیفه خطیر بازرسی و نظارت بر صنوف، سعی می‌کنیم تا از هرگونه اخلال و بی‌نظمی در این حوزه جلوگیری کرده و به نوعی آرامش روحی و روانی را در بازار حاکم کنیم.

وی به ثبت شکایات مردمی از طریق سامانه 190 اشاره کرد و گفت: همشهریان می‌توانند کوچکترین تخلفات صنفی که با سلامت مردم در ارتباط باشد، از طریق این سامانه اعلام کنند که به محض ثبت شکایت رصد موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: امسال با تقویت اکیپ‌های نظارتی و فعالیت آنها تا پاسی از شب سعی می‌کنیم تا از اماکن مختلف بازدیدهای مکرر را انجام داده و به شکایت‌های مردمی به سرعت رسیدگی کنیم.

صالحیان افزود:‌ هر چند هنوز استان اردبیل به صورت نهایی مقصد سفر انتخاب نشده ولی تمرکز ما بر اماکن اقامتی، پذیرایی و رستوران‌های بین راهی است تا سلامت تهیه غذا و همچنین ارائه خدمات را مورد رصد و پایش قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ از 20 اسفند طرح نظارتی و تشدید فعالیت‌ها در این زمینه شروع شده و به مانند سال‌های گذشته با حساسیت تلاش می‌کنیم تا عملکرد صنف‌های مختلف را مراقبت کنیم تا به تشدید کرونا به ویژه کرونای جهش یافته انگلیسی مبتلا نشده و بازدارندگی را در دستور کار قرار دهیم.

صالحیان اضافه کرد: قطعا با همکاری خود صنوف نظارت‌ها تشدید و بازرسی‌ها به صورت سرزده انجام خواهد شد و به هیچ وجه به مراکزی که از قوانین عدول کنند، اجازه فعالیت نخواهیم داد.

وی بیان کرد: ما حتی در صورت مشاهده تخلفات به صورت جدی با صاحبان صنوف برخورد و امکنه را تعطیل خواهیم کرد و در این زمینه به دلیل درگیری 15 استان با کرونای جهش یافته و مشاهده علایمی از این بیماری خطرناک در استان مراقبت‌ها و بازرسی‌ها به صورت ویژه خواهد بود.

صالحیان ادامه داد: در مناطق روستایی نیز با توجه به رهگیری بیماران و سهولت مراقبت‌ها سعی خواهیم کرد تا نظارت‌ها را با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها تشدید کنیم تا امکان ورود افراد آلوده به مناطق روستایی به وجود نیاید.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در روزهای آینده وضعیت رنگ‌بندی استان اردبیل و شهرهای مختلف اعلام خواهد شد ولی آن طور که به نظر می‌رسد اردبیل در ردیف شهرهای مقصد سفر و گردشگری نخواهد بود.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: استفاده از دو ماسک همچنان توصیه ما برای کاهش آسیب‌ها در مقابله با بیماری جهش‌ یافته کروناست و در کنار آن از همشهریان می‌خواهیم از حضور در تجمعات جداً خودداری کرده و در تهیه مواد غذایی سلامت خود و دیگران را مراعات کرده و اجازه ندهند تا آلودگی در یک مکان و یا محیطی خاص منتشر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان