//
کدخبر: ۲۹۰۰۸۳ //

افزایش ۳۰ درصدی قدرت خرید بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۴۰۰ نفر در صندوق بازنشستگی این استان عضو هستند، گفت: با متناسب سازی حقوق بازنشستگان به طور میانگین ۴۳ تا ۴۵ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شده است.

افزایش ۳۰ درصدی قدرت خرید بازنشستگان

روح‌الله افشار در گفت‌وگو با خبرنگار، با تأکید بر اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان طرح بزرگی بود که منجر به افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان شده است، اظهار کرد: ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته، ۴۰۰۰ بازنشسته فوت شده، ۱۴۰۰ شاغل فوت شده و ۴۸۵ از کارافتاده مشترک در صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیئت وزیران همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهرماه امسال اجرایی شده است، تصریح کرد: در همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری چهار آیتم گروه شغلی، سوابق خدمتی، اعمال حق مدیریتی و خدمت در مناطق جنگی مؤثر بوده است.

افشار با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری خدمات ویژه ای را برای بازنشستگان درنظر گرفته است، یادآورشد: از بهمن ۹۸ تاکنون خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان کشوری ارائه شده که منجر به افزایش ۳۰ درصدی قدرت خرید بازنشستگان شده است.

وی با بیان اینکه در چندین مرحله کارت های بانکی بازنشستگان به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شارژ شده است، افزود: خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیفات ویژه، پرداخت وام ضروری برای خرید سهام ATF و مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی که در هر مرحله یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بوده، از جمله خدمات صندوق به بازنشستگان بوده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان ادامه داد: پرداخت تسهیلات برای فرزندان بازنشستگان که در حال گذراندن پایان نامه دانشگاهی هستند و نیز پرداخت وام ازدواج ۲۰ و ۲۵ میلیون تومانی به فرزندان بازنشستگان از دیگر خدمات صندوق به بازنشستگان استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال پرداخت وام‌های ضروری به بازنشستگان کشوری از نظر تعداد و مبلغ افزایش چشمگیری داشته است، پرداخت وام ضروری هفت و ۱۰ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری و تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی خرید کالا را بخش دیگری از خدمات صندوق بازنشستگی استان همدان دانست.

افتتاح دو خانه امید در سال جاری

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان در بخش دیگری از گفت‌وگو با ایسنا، از افتتاح دو خانه امید در استان خبر داد و مطرح کرد: امسال دو خانه امید در همدان و نهاوند افتتاح شد که در مجموع سه خانه امید در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خانه امید در راستای گذراندن اوقات فراغت بازنشستگان راه‌اندازی شده است، یادآور شد: خانه‌های امید دارای بخش های مختلف از جمله کافی شاپ، سالن جلسات، سالن کنفرانس، کلاس های آموزشی و کتابخانه برای بازنشستگان است.

افشار در پایان خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهرماه امسال اجرایی و احکام بازنشستگان صادر و با حقوق مهرماه پرداخت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۰۸۳ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    کشوری 30 در صد افزایش معیشت پیدا کرده چرا نمیگین تامین اجتماعی رفته زیر منهای 30 درصد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان