//
کدخبر: ۲۸۹۰۴۰ //

چند راهکار ساده برای جلوگیری از بروز حوادث تلخ در فصل سرما

با فرا رسیدن فصل سرما رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ضروری است.

چند راهکار ساده برای جلوگیری از بروز حوادث تلخ در فصل سرما

 رییس سازمان آتش نشانی کرمانشاه با بیان اینکه گاز مونوکسید کربن بی رنگ، بی بو، بسیار سمی و کشنده است، گفت: با انجام چند راهکار ساده، اما مهم می‌توان از بروز حادثه‌های دلخراش گاز گرفتگی مخصوصا در فصل سرما جلوگیری کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،آتشپاد غلامرضا رضایی افزود: شهروندان هنگام نصب بخاری مسیر دودکش را حتما باید چک کنند که مسدود نباشد و همچنین باید از کلاهک‌های به شکل H استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: لوله بخاری نباید سرد باشد که این نشان دهنده خارج شدن لوله بخاری از دریچه و یا زانوهاست که در این صورت باید بخاری را خاموش و اتصالات را بررسی کرد.

رییس سازمان آتشنشانی کرمانشاه تصریح کرد: مشکلی که در این فصل موجب بروز گاز گرفتگی می‌شود درز گیری غیر اصولی پنجره هاست، نباید تمام منافذ را بست و جریان کافی هوا باید در فضا‌های سر بسته برقرار باشد.

آتشپاد رضایی اظهار داشت: بسیاری از شهروندان در فاصله بسیار کمی با وسایل گاز سوز می‌خوابند که این کار خطر گاز گرفتگی را بیشتر می‌کند و امکان جدا شدن اتصالات لوله بخاری نیز به هنگام جابه جایی افراد وجود دارد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید از اجاق گاز برای گرم کردن خانه استفاده کرد چرا که نداشتن حفاظ شیشه‌ای و خارج نشدن گاز مونواکسید کربن از محیط جان افراد را تهدید می‌کند.

رضایی افزود: استفاده از شومینه نیز به دلیل نداشتن شیشه محافظ توصیه نمی‌شود چرا که خطر گاز گرفتگی را بیشتر می‌کند.

رییس سازمان آتشنشانی با بیان اینکه تنگی نفس، تهو، سرگیجه و درد در قفسه سینه از مهم‌ترین علائم گازگرفتگی است، گفت: هنگام مواجه با فرد دچار مسمومیت باید او را در فضای باز قرار داد تا اکسیژن کافی به ریه‌ها برسد و اگر امکان انتقال فرد به بیرون از منزل وجود نداشت باید حوله‌ای را با اب سرد مرطوب کرده و روی دهان و بینی فرد قرار داد تا نیرو‌های امدادی برسند.

بر اساس آمار پزشکی قانونی از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۱۳ نفر در استان کرمانشاه بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۰۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان