//
کدخبر: ۲۸۲۹۰۹ //
احمد ناصری:

گزارش معناداری از شیوع کرونا در مدارس استان نداشتیم!

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بازگشایی مدارس در یک ماه گذشته به شیوع بیماری کرونا دامن نزده و گزارش معناداری در این زمینه نداشتیم.

گزارش معناداری از شیوع کرونا در مدارس استان نداشتیم!

احمد ناصری ۲۱ مهرماه در جلسه مسئولان آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه براساس مصوبه ستاد ملی کنترل و مدیریت کرونا یک امر طبیعی بود چرا که پیش بینی‌ می‌شد در طول سالتحصیلی با تعطیلی و توقف فرآیند آموزش حضوری روبرو شویم.

وی خاطرنشان کرد: توقف آموزش‌های حضوری در مدارس در دو هفته به معنای تعطیلی مدارس نیست بلکه دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد برنامه‌های روزانه آموزشی خود را دریافت کرده و انجام می‌دهند.

به گزارش فرتاک نیوز،مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از اول نیز حضور دانش‌آموزان الزامی نبوده ولی بازگشایی مدارس با استقبال دانش‌آموزان و حضور 85 درصدی آنها روبرو شد، گفت: رفته رفته و به تدریج از تعداد حضور دانش‌آموزان کاسته شد و ما به دلیل آنکه در روستاها و برخی از مناطق با مشکل پوشش تلفن همراه و اینترنت روبرو بودیم همکاران ما تلاش کردند تا بیشترین تاکید خود را بر کلاس‌های حضوری داشته باشند.

ناصری افزود: براساس اطلاعات به دست آمده 15 درصد دانش‌آموزان گوشی‌های هوشمند ندارند که عمدتا این دانش‌آموزان در مناطق محروم متمرکز شده‌اند و در این مدارس آموزش حضوری اولویت اول بوده است.

وی بیان کرد: میانگین حضور دانش‌آموزان در هفته‌های اخیر به 40 درصد کاهش یافت ولی دانشگاه علوم پزشکی و همکاران ما با بازدیدهای مستمر شرایط رضایت‌بخشی را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد بوده و گزارش‌های رسمی نیز حاکی از این امر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: با تصمیم ستاد استانی کرونا در بسیاری از استان‌های همجوار و استان ما آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری لغو شده و درصدد ارزیابی وضعیت موجود هستیم تا گزارش خود را به ستاد کرونا ارائه کنیم ولی تصمیم نهایی با ستد خواهد بود.

پرداخت 4 میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس اردبیل

ناصری خروجی یک هزار و 300 مورد بازدید دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش را از مدارس رعایت 85 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در 60 آیتم تعیین شده اعلام و اظهار کرد: در سه مرحله بیش از 4 میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس پرداخت شده است.

 وی خاطرنشان کرد: این سرانه با اولویت مدارس حاضر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توزیع شده و همچنان در طول سالتحصیلی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ابتلای 30 نفر دانش‌آموز به کرونا خبر داد و بیان کرد: البته 15 نفر از این دانش‌آموزان در یک ماه گذشته اصلا در فضای آموزشی و مدرسه حاضر نشدند و ابتلای آنها از محل دیگر بوده است.

ناصری تصریح کرد: با گذشت یک ماه از بازگشایی مدارس گزارش معناداری از شیوع کرونا در مدارس استان نداشتیم و به صراحت می‌توان گفت؛ این فرآیند عامل شیوع بیماری کرونا نبوده است.

وی یاد و خاطره دبیر باسابقه دبیرستان‌های استان مرحوم قاسم هدایت را گرامی داشت و گفت: هیچ کس راضی نبود که با بازگشایی مدارس معلم و یا دانش‌آموزی گرفتار بیماری کرونا شود اما برخی اتفاقات اجتناب‌ناپذیر است و در صنوف مختلف چنین وضعیت تاسف‌بار و تلخی را شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس تا 95 درصد مراعات شده و همکاران ما به صورت مرتب نسبت به ضدعفونی و گندزدایی مدارس اقدام کرده‌اند.

ناصری در مورد فعالیت شبکه شاد و ارائه خدمات آموزشی از طریق شبکه آموزش و ارائه بسته‌های آموزشی برای مدارس مناطق محروم تصریح کرد: با دریافت ایرادات و  اشکالات شبکه شاد سعی بر این است تا از طریق مرکز نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

وی به دو مشکل شبکه شاد در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در شبکه شاد احراز هویت دانش‌آموزان و برخی از معلمان با مشکل روبرو شده بود که سعی کردیم آنها را رفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: سرعت پائین اینترنت در برخی از مناطق مشکلاتی را در فعالیت شبکه شاد به وجود آورده بود که ما به مدارس اعلام کردیم آموزشی را منعطف کنند تا به نوعی از بار ترافیکی شبکه که 17 میلیون عضو دارد، کاسته شود.

ناصری در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر حضور دانش‌آموزان در شبکه شاد و اینترنت مصرفی آنها رایگان بوده و برای معلمان نیز بسته‌های رایگان اینترنت ارائه می‌شود تا مشکلی از بابت خدمات آموزشی شبکه شاد به وجود نیاید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان