//
کدخبر: ۲۶۱۰۳۴ //

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مدارس استان از روز شنبه( 27 اردیبهشت)، نحوه فعالیت مدارس و شیوه امتحانات پایان سال دانش آموزان را تشریح کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید یزدان‌پناه امروز(23 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس تنها برای رفع اشکال دانش آموزان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: از 27 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور، معلم‌ها، مدیر و عوامل اجرایی مدارس استان در مدارس حضور داشته، اما هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نداریم.

به گزارش ایسنا، یزدان پناه با اشاره به آمادگی 100 درصدی آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس، گفت: جلسات متعددی در آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و به معلم ها و مدیران مدارس تاکید شده تا حد امکان تلاش کنند کلاس‌ها را در فضای باز و یا سالن های بزرگ تشکیل دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ضدعفونی مرتبط کلاس‌ها و دیگر فضاهای مدارس برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: قرار شده در ورودی تمام مدارس نیز مواد ضدعفونی کننده در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

 وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه فعالیت مدارس دو شیفته گفت: چون هنوز معلوم نیست چه تعداد از دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کنند، لذا فعلا قرار شده هر دو گروه مدارس دو شیفته در شیفت صبح برگزار شود، اما اگر شاهد ازدحام در مدارس باشیم مدارس دوشیفته، به صورت دو شیفته برپا خواهند شد.

یزدان‌پناه از والدین دانش آموزانی که قصد دارند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند خواست تا دانش آموزان را با حداقل امکانات بهداشتی شامل ماسک و دستکش به مدرسه بفرستند.

یزدان‌پناه در ادامه با بیان اینکه خانواده‌ها حق ورود به مدارس را ندارند، گفت: خانواده‌ها نباید درب مدارس تجمع کرده و اگر هم قرار است منتظر فرزندشان باشند حتما در خودروهای خود منتظر بمانند و درب مدارس تجمع نکنند.

کدام دانش آموزان معاف از حضور در مدارس هستند؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به دانش آموزان معاف از حضور در مدارس داشت و گفت: دانش آموزان پیش دبستانی، مدارس استثنایی و شبانه روزی نیازی به حضور در مدارس از 27 اردیبهشت ندارند و روند آموزش آنها از طریق شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) و یا خودآموزهای بهاری و پیوست‌های آموزشی دنبال می‌شود.

وی در ادامه از خانواده ها خواست تا هیچ نگرانی بابت امر آموزش فرزندانشان نداشته باشند و مطمئن باشند آموزش و پرورش بهترین تصمیم را برای تداوم روند آموزش فرزندانشان خواهد گرفت.

چه خبر از شبکه شاد در استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون 100 درصد مدیران مدارس استان به عضویت شبکه "شاد" در آمده‌اند، گفت: هم اکنون 99 درصد کلاس‌های درس و 93 درصد معلم های استان در شبکه شاد حضور دارند.

یزدان‌پناه گفت: هم اکنون 85 درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در عضویت شبکه شاد هستند و عده ای هم که در این شبکه عضویت ندارند یا در مرحله احراز هویت بوده و یا به دلیل نداشتن امکانات و یا عدم دسترسی به اینترنت در این شبکه حضور ندارند که روند آموزش آنها از دیگر در حال انجام است.

امتحانات دانش آموزان چگونه برگزار می‌شود؟

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی کلاس دوازدهمی ها از 17 خرداد تا 15 تیر ماه، گفت: کارت ورود به جلسه این دانش‌آموزان از یک هفته قبل از شروع برگزاری امتحانات در مدارس توزیع می‌شود که خود دانش‌آموز و یا والدین او باید برای دریافت کارت ورود به جلسه به مدارس مراجعه کنند.

وی با اشاره به آغاز برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان کلاس دوازدهمی از 17 خرداد، کلاس دوازدهمی ها تا دهم خرداد می توانند برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند.

 وی همچنین با بیان اینکه امتحانات دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی توصیفی بوده و این دانش آموزان بر مبنای حضور آنها در کلاس درس از مهر ماه تا پایان بهمن و نیز براساس حضور آنها در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان(شاد) و یا دیگر روش های آموزشی مثل ارتباط با معلم از طریق خودآموز های بهاری و ... مورد ارزیابی قرار می گیرند، گفت: از قبل هم شیوه سنجش دانش آموزان مقطع ابتدایی توصیفی بود و فقط دانش اموزان کلاس ششمی یک آزمون منطقه‌ای داشتند که امسال برای مقابله با شیوع بیماری کرونا آن امتحان هم حذف شده است.

 وی ادامه داد: هنوز هیچ تصمیمی برای شیوه سنجش دانش‌آموزان بقیه پایه‌های تحصیلی گرفته نشده و منتظر تصمیم گیری در این زمینه هستیم.

تکلیف شهریه مدارس غیر دولتی در دوران کرونایی چه می‌شود؟

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد شهریه مدارس غیردولتی در دوران کرونایی، گفت: با توجه به تداوم امر آموزش از طرق مختلف از شبکه شاد گرفته تا توزیع کاربرگ های آموزشی، خودآموزهای بهاری و... لذا به هیچ عنوان قرار نیست شهریه مدارس عودت داده شود. البته شهریه و وجوهی که بابت انجام کارهای فوق برنامه از سوی مدارس از این دانش آموزان گرفته شده باید به خانواده ها عودت داده شود.

 وی ادامه داد: والدینی که نسبت به عدم عودت شهریه‌های اینچنینی از سوی مدارس غیردولتی معترض باشند، می توانند با تماس با ادارت آموزش و پرورش این مشکل را حل کنند.

کلاس اولی ها برای ثبت نام چکار کنند؟

یزدان‌پناه در ادامه اشاره ای هم به آخرین تصمیم‌گیری آموزش و پرورش در مورد ثبت نام کلاس‌اولی‌ها و دیگر دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده داشت و گفت: احتمالا فرآیند ثبت نام دانش اموزان کلاس‌اولی و دانش‌آموزانی که انتقال دوره داشته باشند از مرداد ماه و با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز خواهد شد.

یزدان پناه با بیان اینکه میان پایه ها نیازی به مراجعه به مدارس برای ثبت نام ندارند، گفت: از هم اکنون هم خانواده‌ها می توانند نسبت به پیش ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۰۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان