//
کدخبر: ۱۷۰۵۲۹ //

معاون آموزش و پرورش مازندران: مدارس مازندران ۱۰۰۰ مربی پرورشی نیاز دارد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به بازنشستگی فرهنگیان طی 4 سال آینده به هزار مربی پرورشی در مدارس استان نیاز داریم.

معاون آموزش و پرورش مازندران: مدارس مازندران 1000 مربی پرورشی نیاز دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد شعبانی امشب در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه‌ها سبب استمرار کارهای نیک و برجسته می‌شوند، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش تاثیرگذار و بسیار مهم در فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی دارند و نقش آنها بی‌بدیل است و نمی‌توان نقش رسانه را جایگزین فعالیت دیگری کرد.

وی با بیان اینکه حوزه پرورشی و فرهنگی از آموزش جدا نیست، افزود: تربیت با همه پیچیدگی‌های خود باید نسل به نسل منتقل شود و مدیریت تربیت بر گردن حوزه نهاد تربیتی شده است و امور تربیتی به صورت منسجم ورود پیدا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مسئولیت ما در حوزه فرهنگی بسیار سنگین است، تصریح کرد: کسانی که مسئولیت فعالیت پرورشی و فرهنگی در مدرسه هستند، مکلف هستند همه عوامل تاثیرگذار مدرسه را در فرایند تربیت دانش‌آموزان استفاده کنند.

شعبانی خاطرنشان کرد:  بخشی‌نگری، قشری‌گری و سطحی نگری موجب شده به حوزه تربیتی آسیب وارد شده  و به همین دلیل در بسیاری از مدارس و شهرستان‌ها فعالیت‌های ما به هدف نرسیده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه فعالیت اردویی فرایند مهم در تربیت دانش‌آموزان است، گفت: ظرفیت اردوگاه‌های شهرستانی و استانی نسبت به میانگین کشور پاسخگوی بضاعت استان نیست.

وی ادامه داد: بیش از ۷۵۰ مشاور در سطح مدارس در حوزه آسیب اجتماعی و درمان، مشاوره تحصیلی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و درمان فعالیت می‌کنند و تمامی آسیب‌ها در سطح مدار استان رصد می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بزرگ‌ترین چالش فعالیت‌های پرورشی در حوزه تربیت را نیروی انسانی دانست و افزود: در ۳ تا ۴ سال آینده نیمی از نیروهای پرورشی بازنشسته می‌شوند و ما به شدت نیازمند نیرو انسانی می‌شویم.

این مسوؤل با بیان اینکه طبق سامانه بکفا در حال حاضر آموزش و پرورش استان ۲۰۰ مربی پرورشی نیاز دارد، عنوان کرد: با توجه به بازنشستگی پیش رو به هزار مربی پرورشی نیاز خواهیم داشت و این در حالی است که سهم استانی ما از کشور ۱۰  مربی است و به شدت دچار چالش می‌شویم.

شعبانی با عنوان اینکه در مدارس بالای صد نفر باید حداقل یک مربی حضور داشته باشد، گفت: در مجموع هزار و ۸۰۰ مربی پرورشی در مدارس فعالیت دارند که در بیش از ۴ هزار مدرسه استان تنها  ۲ هزار مدرسه مربی پرورشی دارند.

وی افزود: برای مشاوره در مقطع ابتدایی از مدیر به عنوان رابط مشاور استفاده می‌کنیم و دوره تخصصی برگزار می‌شود و کتاب نقشه راه فعالیت مدیران ویژه پرورشی برای اولین بار در کشور در مازندران به چاپ رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار دانش‌آموز با مراجعه به سامانه همگام در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری شرکت کردند و رغبت دانش‌آموزان در فعالیت فرهنگی و هنری و قرآن و نماز بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان استان عضو تشکل‌ها هستند، اظهار کرد: تشکل همیار مشاور در سال گذشته و امسال به جمع تشکلات اضافه شده است و دبیرخانه کشوری همیار مشاور به آموزش و پرورش مازندران داده شد و در سال ۹۸ تشکل همیار مشاور رسمی می‌شود و به جمع تشکلات دانش‌آموزی اضافه می‌شود.

شعبانی بیان کرد: هفته تربیت اسلامی از هشت اسفند آغاز تا ۱۵ اسفند ادامه دارد و یک برنامه ملی است و امسال تمام کسانی که نقش مستقیم در امور تربیتی دارند و آموزشگاه‌های برتر تجلیل می‌شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران سمن‌ها را بستر خوبی برای فعالیت دانش‌آموزان دانست، گفت: ۱۸۶ سمن اعلام امادگی کردند که با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند و نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز عضو سمن‌ها شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه عضویت دانش آموزان در سمن‌ها افتخاری است، گفت: ۱۰۰ هزار برگه عضویت در سطح مدارس برای ۵۴۰ هزار دانش‌آموز در مدارس توزیع شد و در حال حاضر در مرحله شناسایی علایق هستیم.

وی با اعلام اینکه ۳۲ هسته مشاوره و ۱۰ مرکز مشاوره تخصصی در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: انسجام نهاد‌های فرهنگی در ارتباط با یک موضوع پایین است و همه هدف مشترک اما راه متفاوتی دارند.

شعبانی نماز را ساده‌ترین وسیله تربیتی دانست و گفت: در ۴ هزار مدرسه استان تنها هزار و ۴۰۰ مدرسه نمازخانه مستقل دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۰۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان