//
کدخبر: ۲۶۳۸۸۴ //

زمان بازگشایی خوابگاه‌ها را اعلام می‌کنیم

مدیر دانشجویی دانشگاه خوارزمی گفت: با توجه به شرایط موجود و ظرفیت خوابگاه‌ها، در صورت بازگشایی خوابگاه به طور کامل و حضور دانشجویان کارشناسی حتی در ایام امتحانات، امکان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود نخواهد داشت.

زمان بازگشایی خوابگاه‌ها را اعلام می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه کارگروه پدافند غیرعامل دانشگاه خوارزمی پردیس کرج برای انجام مقدمات حضور دانشجویان در ایام بیماری کرونا در روز شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹ در کرج برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمد دلنواز مدیر آموزش دانشگاه و نمایندگانی از مدیریت بخش‌های مختلف امور عمومی، حراست، مدیریت دانشجویی و خوابگاه‌ها، اداره تغذیه، نماینده کتابخانه مرکزی و دفتر فنی برگزار شد در خصوص حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه ها، امتحانات، دروس عملی و برگزاری آزمون های سراسری بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه بر اقداماتی از قبیل معاینه و سنجش سلامتی دانشجویان توسط مرکز بهداشت و درمان و تکمیل فرم سلامت تاکید شد و مقرر گردید دانشجویان در اولین مرحله به درمانگاه دانشگاه مراجعه و پس انجام معاینات بالینی و تایید پزشک و تکمیل فرم های سلامت اجازه تردد داشته باشند.

همچنین مشخصاً مدیریت امور عمومی هماهنگی لازم  برای ضدعفونی اماکن عمومی، محل‌ کلاس‌ها و آزمایشگاه ها و در اختیار قرار دادن ماسک و دستکش برای نیروهای خدمات و دانشجویان را انجام دهد.

همچنین از نظر آموزش دانشگاه دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد که نیاز به خوابگاه ندارند می‌توانند به صورت حضوری در دانشگاه وارد شوند، مضاف بر اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال انجام پایان نامه و رساله خود هستند و به دلایلی ناشی از بیماری کرونا و سایر شرایط خاص، دیگر امکان حضور برای فعالیت های پژوهشی را ندارند، درخواست و مستندات خود را از طریق سامانه سجاد به کمیسیون موارد خاص ارائه دهند تا  پس از بررسی در ارتباط با مرخصی بدون احتساب سنوات ایشان تصمیم گیری شود.

بازگشایی خوابگاه‌ها برای حضور دانشجویان به صورت محدود و پس از بررسی همه جوانب اطلاع رسانی خواهد شد.

ستاری مدیر دانشجویی نیز با تاکید بر این که طبق تصمیم هیئت رئیسه دانشگاه رستوران آزاد بازگشایی شده و صرفاً به صورت بیرون بر به ارائه خدمات می‌پردازد گفت که ارائه خوابگاه منوط به ابلاغ رسمی ستاد کرونا و همچنین رعایت پروتکل‌هایی است که مصوب می‌شود.

ستاری در ادامه ابراز نگرانی کرد: با توجه به شرایط موجود و ظرفیت خوابگاه‌ها در صورت بازگشایی خوابگاه به طور کامل و حضور دانشجویان کارشناسی حتی در ایام امتحانات امکان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود نخواهد داشت.

محمد دلنواز مدیر آموزش دانشگاه هم با اشاره به اینکه تاریخ شروع امتحانات از ۱۴ تیر تا اول مرداد است و به خاطر مشکلات شروع کرونا این تاخیر اتفاق افتاده گفت: ایام امتحانات در اوج گرماست و نیاز به سیستم های سرمایشی وجود دارد لذا دفتر فنی باید نسبت به تجهیز آنها اقدام نماید.

 وی در ادامه گفت که آزمون زبان دانشگاه خوارزمی (kelt) در ۲۹ خرداد ماه و در تهران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

دلنواز یادآور شد: تصمیم بر انجام اکثر آزمون های پایان ترم بصورت  مجازی است و در این ارتباط باید تصمیم گیری توسط استاد درس و دانشکده مربوطه اعلام گردد. در ارتباط با کلاس های عملی دانشجویان کارشناسی و زمان حضور ایشان بعد از تصمیم شورای آموزشی دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد. مجدد تاکید شد که حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا این لحظه بدون امکانات خوابگاهی بوده و در صورت تصمیمات دیگر اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در ادامه مقرر شد کلیه اقدامات بخش های مختلف در ایام شیوع کرونا، به خصوص در بخش های دانشجوی، حراست و کتابخانه کلیه مراحل تسویه حساب دانشجویان و نحوه انجام آن به صورت غیرحضوری که تمام فرآیندهای تسویه حساب انجام می‌شود، طی یک اطلاعیه جداگانه به روابط عمومی دانشگاه اعلام گردد.

همچنین دکتر سرپرست نماینده پژوهشی در این جلسه اعلام کرد که کتابخانه مرکزی در ایام شیوع کرونا اقدام به ارسال کتاب برای دانشجویان از طریق پست کرده است و همچنین این امکان را فراهم کرده که دانشجویان کتاب های مورد نیاز خود را خریداری، استفاده و مطالعه کنند و در پایان ترم با ارائه فاکتور به کتابخانه تحویل داده و هزینه خود را تحویل بگیرند.

ترم جاری دانشگاه خوارزمی تیر ماه به پایان می‌رسد

گفتنی است در اطلاعیه‌ای که پیش از این منتشر شده بود هم اعلام شد: با توجه به شرایط خاص ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور، تاریخ پایان نیمسال دوم ۹۸ از ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ به ششم تیر ۱۳۹۹ تغییر یافت،  همچنین تاریخ برگزاری امتحانات نیمسال دوم ۹۸ به ۱۴ تیر تا یکم مرداد تغییر یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان