//
کدخبر: ۲۶۳۸۷۲ //
در گفتگویی با سرپرست گروه جهادی "رهپویان انتظار" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

گذاری بر بیش از دو ماه خدمت جهادی در خطرناک ترین مراکز درگیر با کرونا

گذاری بر بیش از دو ماه خدمت جهادی در خطرناک ترین مراکز درگیر با کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

 لبخند رضایتی که با حضور جهادگران عزیز بر چهره کادر درمانی در خطرناک ترین بیمارستان ها و مراکز درگیر با کرونا، نقش می بندد، برای ما کافی است. ما تمام توان خود را به کار می گیریم که بتوانیم برای تمامی پاسداران و مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا، شرایط بهتری را فراهم نماییم.

احساس تکلیف، جهادگرانی بی ادعا، مشتاق خدمت، پای کار و انقلابی و ....

تمامی این کلید واژه ها را از میان سخنان دانشجوی جهادگری یافتم که از فعالیت های گروهی برایمان گفت که جان خود را در دست گرفتند و از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در مراکزی حضور یافتند که ریسک ابتلا به بیماری در آنها بسیار بالا بود، اما با غیرت و روحیه جهادی مثال زدنی که از این غیور مردان دیدیم روزگاری برایمان تداعی شد که امیدوار باشیم و بر خود ببالیم که هنوز هم می توان به آینده سرزمینی دل بست که از گذشته و دیرباز مهد جوانمردی، ایثار و از خودگذشتگی جوانانش بوده و دلاورمردی های مدافعان این خاک بار دیگر برایمان به تصویر کشیده شد.

"رسول جلیلیان"، مسئول گروه جهادی "رهپویان انتظار" حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سرپرست این تیم ضدعفونی مراکز درمانی است. فردی که به سختی تن به گفتگو داد و حاضر نشد جلوی دوربین ما قرار بگیرد. زمانی هم که دلیلش را از وی جویا شدیم معتقد بود که من نه فرمانده ام و نه مسئول. تنها و تنها خادم و عضوی کوچک از این گروه بزرگ هستم. ولی نعمت من بچه هایی هستند که با نیتی پاک و خالصانه در کنار ما به فعالیت می پردازند.

در این میان متوجه شدیم ایشان از فرزندان یکی از جانبازان سرافراز و عزیز کشورمان نیز می باشد و در سوالی از وی پرسیدم که به دلیل شرایط جسمی پدر و احتمال آلوده شدن و بیماری ایشان این تردید و نگرانی به سراغ شما نیامد که از ادامه دادن در این فعالیت خود داری کنید؟!

جوابی را که در پاسخ به این سوال یافتم برایم بسیار جالب و تامل برانگیز بود....

این فرزند جانباز سرافراز گفت: در زیارت عاشورای سرور و سالار شهیدانمان، امام حسین(ع) چه زیبا آمده است، "به ابی انت و امی....."

 و این فراز زیبا از این دعا پاسخی است بر تمام نگرانی ها و ترس ها.

بیش از هفتاد روز فعالیت مستمر و مدوام، حضور یافتن در پرخطرترین مکان هایی که حتی برخی از ترس ابتلا به کووید 19 نام آن را هم بر زبان نمی آورند و حضور در این مراکز حتی در ایام عید و روزهای تعطیل و همه و همه تنها گوشه ای از فعالیت های این تیم جهادی است که هنوز هم  پابرجاست و ما در این گفتگو به روایتی شنیدنی در این باره پرداختیم.

سرپرست گروه جهادی "رهپویان انتظار" حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح فعالیت‌های این گروه جهادی می‌پردازد و به ما می‌گوید: با اعلام شرایط بحران در استان و شیوع بیماری کووید 19، تمامی دانشجویان بسیجی همانند حوادث گذشته، بی تاب و مشتاق خدمت رسانی بودند. به همین سبب و بر اساس احساس تکلیف در خواست خود را به منظور همکاری و خدمت رسانی در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تقدیم و اعلام آمادگی کردیم که در هر زمینه ای که نیاز باشد، مسئولان دانشگاه می‌توانند بر روی کمک ما دانشجویان حساب باز کنند.

وی افزود: با دریافت ابلاغ رسمی و فهرست مراکزی که باید ضدعفونی می شدند از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و تحت نظارت کارشناسان بهداشت محیط بیمارستان ها، مراکز درگیر با کرونا و با هماهنگی با مراکز بهداشت شهر کرمانشاه کار خود را شروع کردیم. احساس نیاز بود و آتش به اختیار فعالیت خود را با عنوان تیم ضدعفونی کننده مراکز درمانی کرونا به صورت رسمی از 22 اسفند ماه 98 آغاز نمودیم و این فعالیت تا به امروز در حال انجام بوده و ادامه دارد.

جلیلیان ادامه داد: هر روز و حتی در ایام تعطیل، با وجود باران و در هر شرایطی ما به همراه دوستان خود در این تیم در ۱۸ مرکز از جمله مراکز پرخطر بیمارستان های گلستان، فارابی، امام رضا(ع)، معتضدی، امام خمینی(ره)، امام علی (ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، تمامی مراکز و شبکه های بهداشت و درمان و خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سایر مراکز درگیر با کرونا سطح شهر کرمانشاه حضور پیدا می کردیم و مطمئنا تا هر زمانی هم که نیاز باشد در این زمینه خدمت مردم عزیز استان خواهیم بود.

این دانشجوی جهادگر که در رشته  پزشکی مشغول به تحصیل می باشد در ادامه افزود: تا به امروز ۵۱ نفر نیروی داوطلب در قالب این گروه جهادی و در این تیم بی ادعا و بی هیچ چشم داشتی در این اقدام خیرخواهانه مشارکت داشته و دارند و اگر حتی به بیماری کرونا مبتلا نشوند، حتما مواد ضدعفونی کننده آثار مخربی را بر روی سیستم تنفسی آنها خواهند گذاشت و تنها موضوعی که می تواند و تنها با دعای خیر مردم عزیز و عنایت حضرت ولی عصر(عج) است که توانسته ایم به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی ادامه داد: از  فرماندهی محترم سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، حمایت های بی دریغ سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه، بسیج سازندگی و همچنین معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در این راه همکار و همیار ما بودند تشکر و تقدیر ویژه دارم.

 جلیلیان در پایان اظهار داشت: ویروس کرونا با وجود اینکه برای همنوعان ما منحوس و بد بود و مشکلات زیادی را به همراه داشت، ولی خوشبختانه محاسنی داشت. اینکه همدلی، کنار هم بودن و به فکر هم بودن را درست همانند روزهای جنگ برایمان یادآور شد و دوباره به مردم دنیا ثابت کرد که ما با وجود تمامی اتفاقات، در زمان خوشی و ناخوشی و همیشه همراه و در کنار هم هستیم و خواهیم بود. ما خدمت گزاران مردم در گروه جهادی "رهپویان انتظار"  به مدد خدا و ائمه اطهار، تا پایان شکست کرونا، همچنان ایستاده ایم و آماده خدمت به هم وطنان عزیزمان هستیم و خوشبختانه با توسل به حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار تا کنون هیچ مشکلی برای سلامتی افراد ما در این تیم به وجود نیامده است.

 

 

  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۸۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان