//
کدخبر: ۲۶۳۳۸۸ //

ارائه کارت پایان خدمت طی ۱۵ روز

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: در صورتی که یگان مربوطه اطلاعات کامل را به همراه آدرس سربازان در سامانه سازمان وظیفه عمومی ثبت کرده باشد حداکثر طی مدت ۱۵ روز، پس از اینکه کارت‌های پایان خدمت سربازی در نیروی انتظامی چاپ شد به آدرس ارائه شده پست خواهد شد.

ارائه کارت پایان خدمت طی 15 روز
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: سربازانی که در حال خدمت مقدس سربازی هستند پس از پایان خدمت سربازی، تسویه حسابشان را از یگان مربوطه انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد:‌ در صورتی که یگان مربوطه اطلاعات کامل را به همراه آدرس سربازان در سامانه سازمان وظیفه عمومی ثبت کرده باشد حداکثر طی مدت ۱۵ روز، پس از اینکه کارت‌های پایان خدمت سربازی در نیروی انتظامی چاپ شد به آدرس ارائه شده  پست خواهد شد، بنابراین از نظر زمان تقریبا ۱۵ روز بعد، کارت پایان خدمت به دست سربازانی که خدمتشان به اتمام رسیده، تسویه حساب کرده‌اند و آن یگان نیز موارد لازم را ثبت کرده، خواهد رسید.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: از زمانی که مدت سربازی در یگان خدمتش به اتمام برسد و تسویه حسابش را انجام دهد و  تمام این موارد لازم در سامانه‌ای که مشخص شده را ثبت کند، این اطلاعات به صورت سیستمی در اختیار سامانه نیروی انتظامی در سامانه وظیمه عمومی قرار گرفته و پس از آن برای چاپ و ارسال آماده می‌شود. 

وی ادامه داد: اگر ارسال کارت پس از حداکثر زمان اعلام شده نیز انجام نشد باید بررسی‌های لازم صورت گیرد. زمانی که کارت چاپ می‌شود پیامکی برای فرد ارسال می‌شود، اگر با این حال کارت ارسال نشود فرد باید ابتدا به مرکز پست محل سکونتش مراجعه کرده و اگر آن‌جا نبود می‌تواند به دفاتر پلیس +۱۰ یا به مقر سازمان وظیفه عمومی در شهرستان‌ها مراجعه کند. پیگیری از طریق ارتباط با شماره تماس ۰۹۶۴۸۰ یا سامانه vazifeh.police.ir نیز امکان پذیر است.

سردار مهری گفت: اگر اطلاعات کارت‌های هوشمند پایان خدمت با اطلاعات اصلی مغایرت داشت، باید به یگان محل خدمت مراجعه شود تا پس از آن ضمن انجام مراحل ذکر شده بار دیگر فرآیند لازم انجام شود. این اطلاعات به سامانه وظیفه عمومی ارسال شده و پس از ۱۵ روز به آدرس اعلام شده ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در باره سامانه‌هایی که می‌توان مراحل صدور کارت را پیگیری کرد، گفت: متقاضیان از طریق سایت vazifeh.police.ir، تلفن ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی  ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ می‌توانند اطلاعات را ارسال کنند تا از آخرین وضعیت اطلاع پیدا کنند.

وی درباره پیشگیری‌های انجام شده از شیوع کرونا برای اعزامیان به خدمت گفت: در سال جاری کلیه مشمولان در سراسر کشور از مقرهای وظیفه عمومی به یگان‌ها و مراکز آموزشی اعزام شدند.

وی افزود: پیش از آن‌که این افراد به محل اعزام شوند طی هماهنگی با دکتر رئیسی- معاون وزیر بهداشت - کلیه افرادی که دارای برگه اعزام هستند به پایگاه‌های بهداشت مراجعه کرده و آن‌جا معاینات اولیه صورت می‌گیرد. همچنین در زمان ورود این افراد به مقر وظیفه عمومی، برای این افراد بار دیگر معایناتی صورت می‌گیرد و آن‌ها مورد معاینه دقیق تری قرار گرفته و چنانچه مشکلی باشد از اعزامشان خودداری می‌شود.

سردار مهری گفت: در مرحله دیگر نیز زمان ورود به پادگان‌های آموزشی است که در همه پادگان‌های نیروهای مسلح دقیقا معاینه می‌شوند و غربالگری می‌شوند و می‌توان گفت امن ترین محل مقرها و پادگان‌های نیروهای مسلح هستند به این علت که هر روز معاینات لازم انجام می‌شود و امکانات بهداشتی نیز فراهم است. خوشبختانه در سه ماه گذشته نیز بهترین اعزام را داشتیم و بهترین اعزام تاریخ ششم فروردین ماه انجام شد که گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی و پرستاران مشمولان کمک فوق‌العاده‌ای برای ویروس کرونا در مقرها و بیمارستان‌های نیروهای مسلح انجام دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان