//
کدخبر: ۲۵۴۰۴۵ //

تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۲۶۸ نفر رسید/ از مراجعه کنندگان سرپایی هم تست گرفته می شود

دکتر شکیبا تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمانشاه را ۲۶۸ نفر اعلام کرد و گفت : از هفته قبل با تشخیص پزشک از مراجعه کنندگان به صورت سرپایی به بیمارستان ها و مراکز ۱۶ ساعته هم تست گرفته شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

دکترابراهیم شکیبا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در استان کرمانشاه تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی تا امروز( ۱۵ فروردین ۹۹ ) در استان کرمانشاه را  ۲۶۸ نفر عنوان کرد که۳۰ نفر از این تعداد فوت شده اند.

وی تعداد کل بستری ها از ابتدای شروع اپیدمی تا امروز را ۱۲۸۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد  ۱۱۲۴ نفر ترخیص شده اند  و  ۱۳۵ نفر در حال حاضر بستری هستند.

دکتر شکیبا دلیل افزایش موارد مثبت در استان کرمانشاه را ۱- انجام تست غربالگری از همه افراد مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان ها در طی هفته گذشته و  ۲-  موج  اول سفرهای نوروزی که در هفته اول تعطیلات انجام گرفت عنوان کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در استان کرمانشاه افزود: پیش از این فقط از بیماران بستری تست کرونا گرفته می شد ولی اکنون تست و نمونه گیری همزمان برای بیماران سرپایی که نیاز به بستری ندارند هم انجام می شود که باعث افزایش موارد مثبت در استان شده است.

شکیبا همچنین گفت :طرح نمونه گیری از بیماران سرپایی حدود یک هفته است در کرمانشاه انجام شده و امروز ویدئو کنفرانسی با حضور معاون وزیر بهداشت برگزار خواهد شد و  ۱۹ دانشگاه از ۶۱ دانشگاه کشور هم این طرح را اجرایی خواهند کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۰۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان