//
کدخبر: ۲۴۵۱۵۲ //

پوشش ۹۸ درصدی آموزش دختران

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که هیچ دختر لازم التعلیمی در کشور وجود ندارد که دسترسی به آموزش نداشته باشد.


پوشش 98 درصدی آموزش دختران
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن حاجی میرزایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نیمی از کارمندان زن دولت در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند، گفت: بدون شک مسئله عدالت از ماموریت‌های انبیاء و جزء آرمان‌های جمهوری اسلامی است تا پیش از انقلاب زنان مورد اعتنا نبودند و شاخص دسترسی آنان به آموزش – اگر دسترسی به آموزش را یکی از شاخص‌های عدالت بدانیم – مهمترین خدمتی است که جمهوری اسلامی در این مدت به زنان انجام داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ دختر لازم التعلیمی وجود ندارد که دسترسی به آموزش نداشته باشد اظهار کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی دختران در دبستان 98.18 درصد است که میزان باقیمانده نیز به معنی عدم دسترسی آموزشی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در عین توسعه کمی آموزش ما مسئول توسعه کیفی آن نیز هستیم تصریح کرد: باید شاخص کیفیت آموزش را نیز به شکل عادلانه توزیع کنیم. همچنین در مورد زنان به دلیل برخی از محدودیت‌ها آنان از فقر حرکتی رنج می‌برند که نیازمند توجه ویژه‌ای در خصوص سلامت دختران و زنان برای بهره‌مندی از تحرک و نشاط کافی هستیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه گاهی سرعت تغییرات آرایش همه چیز را به هم می‌زند، اظهار کرد: یکی از اهداف مشترک ما با معاونت امور زنان این است که زنان بتوانند متناسب با تغییرات خودشان را به روز کنند و نقش‌های اجتماعی‌شان را ایفا نمایند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه محور قرار دادن گفت‌وگوی بین نسلی را انتخاب هوشمندانه‌ای از سوی معاونت زنان عنوان کرد و گفت: جامعه‌ای که بتواند حرف بزند دعوا نمی‌کند و اعضای آن یکدیگر را دوست دارند. یکی از آفت‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند کمبود مهارت گفت‌وگو است که اگر آن را توسعه دهیم زمینه تکاپو و همکاری بیشتر می‌شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: خانواده‌ای که در آن گفت‌وگو جریان دارد آسیب نمی‌بیند و ماموریت آموزش و پرورش این است که به افراد یاد دهد در جامعه خوب زندگی کنند.

وی در خصوص توسعه حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: در حال حاضر شاخص حضور زنان در آموزش و پرورش بیش از متوسط شاخص اعلام شده از سوی دولت است و در ادامه نیز باید توسعه حضور زنان در عرصه‌های میانی گسترش پیدا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۱۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان