//
کدخبر: ۲۱۷۸۴۱ //
وزیر بهداشت:

بیمارستان‌های ۵۰ تخت‌خوابه در مرزهای ۴گانه ایران ایجاد شده است

وزیر بهداشت درباره تمهیدات خدمت‌رسانی به زائران اربعین گفت: در هر چهار مرز ایران شامل خسروی، شلمچه، چذابه و مهران بیمارستان‌های ۵۰ تخت‌خوابه برای مقابله با تهدیدات بیوتروریسم ایجادشده است.

بیمارستان‌های ۵۰ تخت‌خوابه در مرزهای ۴گانه ایران ایجاد شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید نمکی بابیان اینکه از مدت‌ها قبل برای تکریم و خدمات‌رسانی به زائران اربعین تمهیدات و برنامه‌هایی تهیه‌شده است، تأکید کرد: این برنامه‌ها طبق تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت عراق به‌صورت موردی تبیین و به حمدالله اجرایی می‌شود.

وی افزود: با سفرای افغانستان و پاکستان نیز دیدارهایی صورت گرفته‌شده تا در راستای ورود و خروج زائران این کشورها در مرزهای شرقی ایران مانند میر جاوه تسهیلات و خدماتی صورت گیرد.

پیش‌بینی ورود ۹۰ هزار زائر اربعین از کشورهای افغانستان و پاکستان

وزیر بهداشت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ۹۰ هزار زائر اربعین از طریق مرز میر جاوه از کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران واردشده و سپس از غرب ایران به سمت عراق خارج شوند.

نمکی بیان کرد: در هرکدام از مرزهای کشور شامل خسروی، شلمچه، مهران و چذابه به‌طور اختصاصی بیمارستان‌های ۵۰ تخت خوابه باهدف مقابله با مسائل بیوتروریسم نیز ایجادشده و چند کلینیک سیار نیز در امر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حضور خواهند داشت.

وی بابیان اینکه در کل مسیر پیاده‌روی اربعین اتوبوس‌های آمبولانسی حضور خواهند داشت، افزود: در هر ۳۰ کیلومتر یک اتوبوس آمبولانسی و در هر ۱۵ کیلومتر یک آمبولانس در طول مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر خواهد شد.

استقرار ۱۱۰۰ آمبولانس در مرز ایران و عراق

وزیر بهداشت کابینه دوازدهم گفت: حدود یک‌هزار و ۱۰۰ آمبولانس نیز برای چهار مرز ایران و عراق تدارک دیده‌شده که هر مقدار به مرز نزدیک‌تر می‌شویم تراکم این آمبولانس‌ها نیز افزایش خواهند یافت تا بتوانند خدمت‌رسانی بهتری را داشته باشند.

نمکی بابیان اینکه در مرزهای کشور همچنین بالگرد آمبولانسی نیز تدارک دیده‌شده است، ابراز کرد: برای خدمت‌رسانی به زائران در سال جاری دو بیمارستان هوایی نیز تدارک دیده‌شده که هواپیماهایی مجهز به تخت و بیمارستان در این طرح قرار است به کار گرفته شوند.

وی بابیان اینکه چهار قرارگاه بهداشت و درمان در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین ایجاد می‌شود که ما نیز مشترک با کشور عراق نمایندگانی را به این قرارگاه اعزام خواهیم کرد، بیان داشت: ۳۰ آمبولانس و هفت اتوبوس آمبولانس نیز هم اکنون در کشور عراق حضور دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان