//
کدخبر: ۱۸۹۰۰۵ //

وزیر بهداشت: همکاری ایران و سوییس در حوزه سلامت توسعه می یابد

وزیر بهداشت گفت: راه اندازی کانال مالی بین ایران و سوییس، سبب تداوم همکاری های خوب دو کشور می شود و با برگزاری کمیسیون مشترک، مسیر راه اندازی کانال ویژه برای همکاری در زمینه تولید و واردات دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوییس باز شده و همکاری ها توسعه می یابد.

وزیر بهداشت: همکاری ایران و سوییس در حوزه سلامت توسعه می یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید نمکی روز دوشنبه در سفر به ژنو و حضور در هفتاد و دومین نشست مجمع جهانی سلامت و در دیدار با وزیر بهداشت کشور سوییس در حاشیه این نشست، ضمن قدردانی از دولت و ملت سوییس جهت کمک های بشردوستانه به سیل زدگان کشورمان، افزود: باید مراقب باشیم تا فشارها به مردم، سبب کاهش شاخص های سلامت نشود.
نمکی با اشاره به دستاوردهای وزارت بهداشت کشورمان برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر بیان کرد: شایع ترین علل مرگ و میر در کشور را بیماری های غیرواگیر، فشار خون و ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی تشکیل می دهد که در این راستا از روز گذشته کمپین ملی فشار خون را در سراسر کشور آغاز کرده ایم. همچنین وزارت بهداشت ایران در تابستان سال جاری، راه اندازی و اجرای کمپین ملی دیابت را در دستور کار دارد.
وزیر بهداشت درباره تحریم های یک جانبه آمریکا نیز اظهار داشت: ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و امیدوارم اروپا همانند گذشته به روند همکاری با کشورمان تداوم بخشد.
نمکی در ادامه از فعالیت کمیسیون مشترک ابراز خرسندی کرد و درباره شرکت ایران در کمیسیون مشترک در اواسط سال جاری برای ارتقای سطح روابط ابراز امیدواری کرد.
وزیر بهداشت ضمن قدردانی از نگاه انسان دوستانه وزیر بهداشت سوییس، از وی برای سفر به ایران و بازدید از دستاوردهای بخش سلامت کشورمان دعوت کرده و در ادامه نیز سابقه همکاری های خوب کشور سوییس با ایران در زمینه دارو را یادآور شد.
آلن برسه، وزیر بهداشت کشور سوییس نیز در این دیدار گفت: ملاقات سال گذشته با دکتر روحانی مایه افتخار من بود و روابط بین دو کشور بسیار خوب و دوستانه است.
وزیر بهداشت سوییس ضمن قدردانی از توافقات بین دو کشور بیان کرد: در شرایط فعلی که فشارهایی به ایران وارد شده باید بررسی شود تا چه میزان می توان این همکاری ها را گسترش داد.
وی اظهار داشت: مشتاقیم روابط دو کشور را ارتقا دهیم و باید بهترین مسیر را برای ارتباط پیدا کنیم. ما از تجربیات ایران برای مبارزه با مواد مخدر استفاده می کنیم.
آلن برسه از ایران خواست تا به کمیته ای که به کشورهای آسیب پذیر منطقه آسیا در زمینه های بهداشتی کمک می کند، ملحق شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان