//
کدخبر: ۱۷۹۲۶۷ //

وزیر بهداشت: افزایش نشاط در جامعه به کاهش آسیب های روانی کمک می کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر پرهیز از ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم گفت: باید با گسترش شادمانی و نشاط در جامعه به کاهش آسیب های روانی کمک کنیم.

وزیر بهداشت: افزایش نشاط در جامعه به کاهش آسیب های روانی کمک می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید نمکی، چهارشنبه در آیین بهره برداری از اورژانس روانپزشکی مرکز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز، بیان داشت: توجه به بهداشت روان یک اولویت است و باید برای پیشگیری از گسترش روان پریشی در کشور اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی، با اشاره به تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه تخت های روانپزشکی در کشور، از دست اندرکاران حوزه سلامت و مسئولان استان فارس خواست برای کاهش آسیب های روانی و کاهش نیاز به خدمات درمانی در این حوزه، تلاش کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین گفت: طرح بهسازی و تجهیز بخش اورژانس مردان مرکز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز در زمینی با زیربنای 826 متر مربع و اعتباری افزون بر 21 میلیارد ریال ساخته شده است.
علی بهادر افزود: مرکز آموزشی درمانی ابن سینا در سال 1356 احداث و در سال 1370 در زمینی به مساحت سه هزار و
700 مترمربع با زیربنای 13هزار و 740 متر مربع در پنج طبقه شامل زیر زمین، همکف و سه طبقه توسعه یافت.
وی، با بیان اینکه این مرکز در سال 1371 به مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی برای درمان بیماران اعصاب و روان تغییر کاربری داد، گفت: تعداد تخت های فعال آموزشی درمانی در این مرکز در ابتدای تاسیس 72 تخت بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه امدادخواهان اورژانس روانپزشکی، بیماران اعصاب و روان هستند، بیان داشت: این افراد گاهی در منزل دچار حمله عصبی و تشدید علائم بیماری مانند پرخاشگری شده و خانواده آنها برای انتقال فرد بیمار به مرکز درمانی با مشکل مواجه می ‌شوند از این رو موضوع را به فوریت ‌های پزشکی اطلاع داده و درخواست امدادرسانی می ‌کنند.
بهادر افزود: در بخش های اورژانس زنان و مردان این مرکز به صورت مجزا، خدمات اورژانس روانپزشکی با حضور روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب و داخلی ارایه می شود.
به گفته وی، تعداد تخت های مصوب بیمارستان ابن سینا 188 تخت و تخت های فعال مرکز آموزشی درمانی ابن سینا 229 تخت است.
بهادر ادامه داد: دیگر خدمات این مرکز در واحدهای پاراکلینیک، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج و رفتاری، نوروفیدبک، شوک درمانی، ترک اعتیاد، ویزیت در منزل، آموزش خانواده بیماران و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی با ضریب اشغال تخت 98درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از سال 1392تا کنون، با کمک طرح تحول نظام سلامت، 80 درصد بخش های درمانی و اداری این مرکز با جدیدترین امکانات عمرانی روز بازسازی شده است.
بهادر افزود: با توجه به اینکه این مرکز به عنوان اورژانس روانپزشکی جنوب کشور شناخته شده است، پذیرای بیمارانی از استان های همجوار نظیر بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است.
در این آیین، پروژه بهسازی و تجهیز بخش اورژانس مردان مرکز آموزشی درمانی ابن سینا شیراز که مجهز به 30 تخت بستری است، به بهره برداری رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان