//
کدخبر: ۱۷۳۷۲۵ //

باید از فناوری برای مدیریت بحران استفاده کرد

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروزه مدیریت بحران یک علم محسوب می شود و باید با به کارگیری فناوری و دانش روز بحران ها را مدیریت کرد.

باید از فناوری برای مدیریت بحران استفاده کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل نجار چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از ربات های امدادگر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از امکانات و فناوری های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی می تواند یاریگر مدیریت بحران باشد و لازم است که ارتباط بیشتری با این مجموعه برقرار شود.
وی اضافه کرد: برخی از ربات ها برای مدیریت بحران قابل استفاده نیستند ولی می توان از آنها در سایر دستگاه های اجرایی استفاده کرد.
نجار با بیان اینکه برای استفاده از این ربات ها نیازمند بررسی و کارشناسی علمی هستیم، عنوان کرد: برای دریافت اعتبارات و ساخت این ربات ها باید هماهنگی بین دستگاهی وجود داشته و بررسی های بیشتری در رابطه با کاربرد و ضرورت هریک از آنها صورت گیرد.
وی به دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه به کارگیری ابزار و دانش روز اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد در حوادث مدیریت خوبی داشته باشیم، باید از این دستاوردهای علمی دانشگاه ها و مراکز علمی استفاده کنیم. 
نجار همچنین در بازدید از بافت فرسوده خیابان محمدیه شهر قزوین که چندی پیش چند واحد مسکونی آن دچار نشست زمین شده بود، اظهار داشت: باید سازوکارهای بازسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد توسط دستگاه های ذیربط پیگیری شود تا هرچه سریعتر برای بازسازی و بهسازی این محلات اقدام شود.
وی با اشاره به عبور خط لوله انتقال نفت از محدوده شهر قزوین به عنوان یک تهدید جدی،افزود: باید با مطالعه و بررسی علمی دقیق در این زمینه برای رفع مخاطرات و تهدیدهای آن اقدام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۷۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان