//
کدخبر: ۱۵۷۷۳۵ //

امکان استقرار منتخبان جشنواره مخترعان در مراکز رشد دانشگاه آزاد

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: منتخبان جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد از حمایت‌های دانشگاه آزاد برخوردار می‌شوند و می‌توانند در مراکز رشد این دانشگاه مستقر شوند.

امکان استقرار منتخبان جشنواره مخترعان در مراکز رشد دانشگاه آزاد
به گزارش فرتاک نیوز،

،داوود ثمری بعدازظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد در دانشگاه نجف آباد، اظهار کرد: توجه به اختراعات و استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها، یکی از اهداف واحد پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی است. 

وی ادامه داد: جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد هر ساله با هدف شناسایی و معرفی مخترعان و مبتکران به جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. علاوه بر اینکه حمایت از طرح‌های کاربردی به منظور تجاری سازی آنها نیز یکی دیگر از اهداف این جشنواره سالانه است.

حمایت از طرح‌های برگزیده جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه داوری طرح‌ها در دو مرحله  انجام می شود، اظهار کرد: محدودیت تعداد برای انتخاب طرح های برتر وجود ندارد و آثار بر اساس کیفیت ارزیابی و داوری فیزیکی در روزهای جشنواره در محل برگزاری جشنواره انجام می‌شود و در نهایت طرح‌های برتر علاوه بر برخورداری از جوایز مادی از حمایت دانشگاه آزاد و بنیاد نخبگان نیز برخوردار می شوند.

وی از حمایت دانشگاه آزاد از طرح‌های برگزیده در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: برگزیدگان این دوره از جشنواره  می‌توانند از امکان استقرار در مراکز رشد و تحقیقات دانشگاه‌های آزاد برخوردار شوند. علاوه بر اینکه این طرح‌ها به بخش‌های مختلف مانند بنیاد نخبگان جهت حمایت معرفی می‌شوند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: برای مثال در دوره گذشته این جشنواره گواهی سطح سه بنیاد نخبگان به طرح‌های برتر اعطا شد و مورد حمایت این مرکز قرار گرفتند.

ثمری دانش بنیان را حلقه واسطه میان صنعت و دانشگاه دانست و گفت: دانش بنیان‌ها به واسطه وجو در بازار با مشکلات صنعت آشنایی دارند و به واسطه دانش فنی خود از مسائل علمی آگاهی دارند. باید با برگزاری جشنواره‌هایی از این دست عاملی برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت شویم. 

وی یکی از اهداف راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی را تبدیل دانشگاه به مرکزی برای حل مسائل جامعه عنوان کرد و افزود: این قابلیت در تمام واحدهای دانشگاهی کشور وجود دارد. در جاهایی دانشگاه خود دانش فنی را به جامعه ارائه می‌دهد و صنعت ازآن استفاده می‌کند و در بخش‌هایی نیز صنعت به سمت دانشگاه می‌آید و دنبال راه حل است. در اصفهان به لحاظ صنعتی بودن این استان باید به این قابلیت توجه مضاعف شود.

توجه جدی به دروس آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه ازاد 

ثمری یکی از اقدامات جنبی جشنواره را رصد افرادی که در مدار این جشنواره قرار گرفته‌اند، اعلام  کرد و گفت:  بسیاری از افراد عضو مراکز علمی شده و مورد حمایت قرار گرفته‌اند و دسته‌ای از افراد در مراکز رشد و هسته فناور دانشگاه مستقر می‌شوند و محصولات خود را پیگیری می‌کنند. 

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه تمرکز نظام آموزش عالی کشور در حوزه مسائل تئوری است، تصریح کرد: باید به صورت جدی کارورزی  را در نظر بگیریم و در این میان استفاده از فضاهای آزمایشی و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد فرصتی برای دانشجویان است. در حال حاضر ۱۱ هزار مرکز آزمایشگاهی در دانشگاه‌های آزاد کل کشور موجود است که ۱۳۰ هزار تجهیزات  در آنها وجود دارد.

توسعه مدارس دانش‌آموزی مهارت محور در دانشگاه آزاد 

ثمری خاطرنشان کرد: با ایجاد روحیه کارافرین در دانشگاه می‌توان به خروجی مفید دست پیدا کرد. تاکید به مهارت‌آموزی مدنظر است. در نظر داریم  مدارس دانش‌آموزی مهارت محور را در دانشگاه آزاد توسعه دهیم. 

به گزارش ایسنا، هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران با ۱۵ محور علمی در تاریخ ۱۴ الی ۱۶ اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۷۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان