//
کدخبر: ۱۶۷۱۰۱ //

واریز یارانه غذایی به ۵ هزار زن باردار و شیرده

معاون وزیر رفاه از اختصاص یارانه غذایی برای رفع سوءتغذیه در میان 5 هزار زن باردار و شیرده خبر داد.

واریز یارانه غذایی به 5 هزار زن باردار و شیرده
به گزارش فرتاک نیوز،

 احمد میدری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، گفت: وزارت بهداشت 40 هزار زن باردار و شیرده را که نیاز به تغذیه مناسب داشته‌ اند به ما معرفی کرد اما به دلیل محدودیت بودجه فقط به 5 هزار نفر از آنها یارانه غذا می‌دهیم.

وی گفت: این 5 هزار نفر از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه‌ای برابر با 200 تا 500 هزار تومان می‌گیرند و چنانچه که بودجه بیشتری در اختیارمان قرار گیرد می‌توانیم مابقی زنان را نیز پوشش دهیم.

معاون وزیر رفاه در مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی گفت: دو هفته پیش آخرین جلسه بررسی اصلاح قانون مدنی تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مردان غیرایرانی در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده، نظر نمایندگان مثبت است و امیدواریم مجلس از آن حمایت کند.

میدری با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعاتی ایرانیان، گفت: وضعیت اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس برش‌های منطقه‌ای و شاخص‌های رفاهی تهیه شده و قول می‌دهیم تا سه ماهه اول سال آینده گزارش آن نهایی شود.

وی افزود: در پنجره واحد رفاهی نیز بخش بیماران خاص و کارگران ساختمانی را داریم که در حوزه بیماران خاص که 156 هزار نفر وجود دارد از سوی 4 سازمان بیمه‌گر اطلاعاتشان داده می‌شد که ما به دنبال رفع همپوشانی بودیم.

معاون وزیر رفاه گفت: این بیماران تا قبل از تغییر نرخ ارز هر کدام 2 میلیون تومان یارانه دارو می‌گرفتند.

میدری گفت: همچنین برای کارگران ساختمانی نیز با تأمین اجتماعی برنامه‌ای برای بررسی وضعیت و تأییدیه‌های آنها در پنجره واحد ایجاد شده که مشکلات آنها رفع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۱۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان