//
کدخبر: ۱۱۸۱۵۱ //
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه:

ضعف فرهنگ مستندسازی در کشور از عوامل عدم پیگیری و رفع بسیاری از مشکلات است

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه فرهنگ مستندسازی در کشور ما ضعیف است و این مساله، یکی از عوامل عدم پیگیری و رفع بسیاری از مشکلات کشور است.

ضعف فرهنگ مستندسازی در کشور از عوامل عدم پیگیری و رفع بسیاری از مشکلات است
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور استاندار سمنان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و جمعی از خبرنگاران در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد با بیان اینکه خبرنگاران، حق‌نگاران جامعه هستند گفت: قلم اصحاب رسانه و مطبوعات باید در خدمت حق، حقیقت و آگاهی باشد.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: مبنای پیشرفت در جوامع توسعه‌یافته، حرکت جمعی برای حل مشکلات است و مشکلات با مشارکت اقشار مختلف مردم پیگیری و رفع می‌شود.

همتی یکی از نواقص بخش‌های مختلف کشور را بی توجهی به امر مستندسازی‌ دانست و اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ مستندسازی در کشور ما ضعیف است و این مساله، یکی از عوامل عدم پیگیری و رفع بسیاری از مشکلات کشور است.

وی با درخواست از خبرنگاران برای ارائه خبرها و تحلیل‌های مستند گفت: چنانچه گزارشات و خبرهای منتشر شده دارای استناد شفاف باشند پیگیری آنها برای مسئولان تسهیل خواهد شد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون دسترسی آزاد به اطلاعات تصریح کرد: وضعیت اجرای این قانون در کشور چندان رضایت‌بخش نیست و مسئولان باید بیش از گذشته برای اجرای آن تلاش کنند.

همتی ادامه داد: مطابق این قانون، خبرنگاران نیز می‌توانند به کلیه اسناد و اطلاعاتی که دارای طبقه‌بندی نیست دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران استان باید اجرای این قانون را به طور مستمر از مسئولان پیگیری کنند گفت: پیشنهاد می کنم خبرنگاران به طور مکتوب، ارائه اطلاعات مدنظر خود را از دستگاه‌های امر درخواست کنند و چنانچه این اطلاعات ظرف 10 روز به رسانه آنها ارسال نشد موضوع را جهت پیگیری به نمایندگان مجلس ارجاع دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۸۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان