//
کدخبر: ۱۰۶۲۲۹ //
استاندار تهران تاکید کرد

لزوم استفاده از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها در عبور از بحرا اقتصادی

استاندار تهران گفت: برای پیروزی در جنگ‌های امروزه که نرم‌افزاری و اقتصادی است باید از دانشگاه‌ها و امکاناتش کمک بگیریم.

لزوم استفاده از ظرفیت‌ دانشگاه‌ها در عبور از بحرا اقتصادی
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسین مقیمی استاندار تهران، در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما یک جلسه در استانداری با مضمون جلسه امروز برگزار کردیم و امیدواریم جلسات در دیگر دانشگاه‌ها نیز برقرار شود.

وی افزود: شرایط موجود خاص است و به گونه‌ای به مشکلات سال‌های 61 و 62 باز می‌گردد؛ تنها تفاوت حال با آن سال‌ها پیشرفت و توسعه است که به ایده‌ال رسیدیم، در سال 61 و 62  امکانات حال حاضر وجود نداشت به طور مثال حدود 2 تا 3 سد در اختیار داشتیم ولی امروزه بیش از 100 سد در کشور وجود دارد. همچنین در زمینه صنایع پزشکی  و... به دستاوردهای مناسبی رسیدیم.

استاندار تهران گفت: ترامپ و دولتش در حال حاضر تصمیماتی نه تنها بر علیه ایران بلکه بر علیه دوستان خودشان گرفته است ما باید با هوشیاری با جنگ اقتصادی که پیچیده تر از جنگ نظامی است مقابله کنیم.

مقیمی تصریح کرد: به دلیل جنگ‌های امروزه که نرم‌افزاری و اقتصادی است باید از دانشگاه‌ها و امکاناتش کمک بگیریم.

وی افزود: 52 درصد از درآمدهای کشور در استان تهران به دست می‌آید و عمده دانشگاه‌های بزرگ و صنایع نیز در این استان قرار دارد.آمریکا به دنبال این است که از نظر اقتصادی کشور را فلج کند که در مقابل وظیفه ما این است اقتصاد را سرپا نگه داریم.

استاندار تهران در پایان گفت: برای اجرایی شدن کارها باید در بودجه امسال صندوق پژوهش استان ایجاد کنیم تا اعتبارات که همیشه موجود است درست به کار گرفته شود. مباحث اجتماعی و اقتصادی باید در کنار مسائل اقتصادی بیشتر مورد پژوهش قرار گیرند. همچنین برای نظارت بر هزینه‌کردهای صندوق پژوهش کمیته‌ای در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۶۲۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان