//
کدخبر: ۴۳۵۳۰۱ //
آشپزی| کدو سبز شکم پر

طرز نهیه کدو سبز شکم پر | خیلی خوش طعمه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه کدو سبز شکم پر در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز نهیه کدو سبز شکم پر | خیلی خوش طعمه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه کدو سبز شکم پر را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

کدو سبز ۵ عدد

گوجه فرنگی فیله و رنده شده ۸ عدد

ادویه مخلوط ب.م.ل

بوقلمون پخته و ریش ریش شده ۱۵۰ گ

پنیر پارمزان ۱۵۰ گ

پنیر موترازلا ۵۰ گ

پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گ

سبزیجات معطر ۱ ق.س

زرد چوبه ۱ ق.چ

نمک ب.م.ل

زیتون سیاه (بدون هسته و حلقه ای خردشده)، ب.م.ل

تخمه آفتابگردان ب.م.ل

دانه کاج ب.م.ل

ریحان تازه (خردشده) ب.م.ل

روغن زیتون ب.م.ل

آبلیموترش ب.م.ل

ادویه مخلوط شامل زردچوبه (۱ قاشق سوپ خوری)، فلفل قرمز (۱ قاشق سوپ خوری)، زیره سبز (۱/۲ قاشق سوپ خوری) و دارچین (۱/۲ قاشق سوپ خوری) به صورت پودرشده است.سبزیجات معطر شامل جعفری، ریحان و نعناع از هر کدام به یک میزان خشک و پودر شده

روش تهیه

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. کدوسبزها را به یکی از دو روش ارائه‌شده برش داده و داخل آن‌ها را خالی کنید، طوری‌که پوست کفِ کدوها سوراخ نشود، سپس داخل کدو‌ها را با مواد میانی موردنظر پر کنید. کفِ سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس کدوهای پرشده را داخل سینی فر چیده و به‌مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده قرار دهید تا بپزند. پس از این مدت، کدوسبز شکم‌پر را از فر خارج کرده، آن‌ها را در ظرف موردنظر چیده و سرو کنید.

خالی‌کردن داخل کدو:

روش اول:

۱. کدوسبز را به‌طول پنج سانتی‌متر برش دهید. گلوله‌ساز هندوانه (توپی) را روی سطح برش‌داده‌شده کدو قرار داده و با فشار، توپی را بچرخانید؛

۲. این کار را ادامه دهید تا داخل کدو خالی شود.

روش دوم:

۱. کدوسبز را با چاقو به‌صورت طولی برش داده و دو نیم کنید؛

۲. با گلوله‌ساز هندوانه (توپی)، داخل کدوسبز را خالی کنید.

مواد میانی اول:

گوجه‌فرنگی را به‌همراه ادویه مخلوط در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا آبِ آن کاملاً کشیده شده و سس یکدستی حاصل شود، سپس تابه را از روی حرارت برداشته، بوقلمون پخته و ریش‌ریش‌شده  را به آن افزوده و مخلوط کنید. سپس ۲/۳ از هرکدام از کدوسبزها را با مخلوط بوقلمون پر کنید. در ظرفی دیگر، پنیر پارمزان و  پنیر موتزارلا را با یکدیگر مخلوط کرده و روی مخلوط بوقلمون بریزید تا کاملاً پر شوند.                           

مواد میانی دوم:

یک عدد پیاز نگینی خردشده را در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود. گوشتِ چرخ‌کرده را به تابه افزوده و مجدداً تفت دهید تا گوشت تغییررنگ دهد و آبِ آن کاملاً کشیده شود. در حین این کار، گوشت را مرتباً با قاشق چوبی، از یکدیگر جدا کنید. گوجه‌فرنگی را به‌همراه سبزیجات معطر ، زردچوبه و کمی نمک به گوشت اضافه کرده و بگذارید روی حرارت بماند تا آبِ آن کاملاً کشیده شود. داخل کدوها را با مخلوط آماده‌شده پر کنید. سپس پنیر پارمزان (رنده‌شده) روی آن بریزید. می‌توانید برنج پخته‌شده نیز به مواد بیفزایید.

مواد میانی سوم:

در ظرفی، مواد میانی کدوهای خالی‌شده را به‌همراه مقداری زیتون سیاه (بدون هسته و حلقه‌ای خردشده)، تخمه آفتابگردان، دانه کاج، گوجه‌فرنگی مینیاتوری ، ریحان تازه (خردشده)، روغن زیتون، آب‌لیموترش، نمک و فلفل ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید، سپس داخل کدوها را با آن پر کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان