//
کدخبر: ۴۳۱۷۹۲ //
آشپزی| کدو حلوایی

طرز تهیه کدو حلوایی | خیلی عالیه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه رولت کدو حلوایی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  کدو حلوایی | خیلی عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه رولت کدو حلوایی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

اسپری روغن ب.م.ل

آرد نول ۳/۴ پ

دارچین (پودرشده) ۲ ق.چ

نمک ۱/۴ ق.چ

بیکینگ‌پودر ۱/۲ ق.چ

تخم‌مرغ ۳ عدد

شکر (نرم و دانه‌ریز) ۱ پ

وانیل ۱/۸ ق.چ

کدوحلوایی (پخته و پوره‌شده) ۲/۳ پ

کرم پنیر طبق دستور داده شده

۲۴۰ گرم پنیر خامه‌ای را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا نرم شود، سپس ۶ قاشق سوپ‌خوری کره (نرم‌شده) و ۱/۸ قاشق چای‌خوری وانیل شکری را به آن بیافزایید و هم بزنید. در آخر، یک پیمانه پودر قند (الک‌شده) به آن اضافه کرده و به همزدن ادامه داده تا مخلوط نرم و یکدستی به‌دست آید.

آماده سازی

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. کف قالب رولت ۳۹×۲۹ سانتی‌متری را با کاغذ روغنی پوشانده، سپس روی آن را با اسپری روغن، کمی چرب کنید.

روش تهیه

آرد، دارچین، نمک و بیکینگ پودر را در ظرفی مخلوط و دوبار الک کنید.

زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از یکدیگر جدا کنید.

زرده تخم‌مرغ را همراه نیمی از شکر و وانیل در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط غلیظ و رنگِ آن روشن شود، سپس پوره کدوحلوایی را به آن اضافه و کاملا مخلوط کنید.

پره‌های همزن را کاملا شسته و با حوله کاغذی خشک کنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را در ظرفی دیگر ریخته و با دورِ کُند همزن برقی هم بزنید تا کف کند. بقیه شکر را به‌تدریج به آن افزوده و هم بزنید تا جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند، سپس آن را به‌آرامی و طی ۲ تا ۳ مرحله به مخلوط زرده افزوده و با همزن برقی هم بزنید تا مایه یکدستی به‌دست آید.

مخلوط آرد را به مخلوط سفیده بیافزایید و با لیسک به‌صورت دورانی هم بزنید تا مایه رولت به‌دست آید.

مایه آماده‌شده را داخل قالب ریخته و سطح آن را با پالت صاف کرده، سپس قالب را روی میز کار بکوبید تا حباب‌هاب داخل مایه از آن خارج شود (دقت کنید که سینی رولت را بیش از اندازه پُر نکنید، زیرا خمیر باید جا داشته ‌باشد تا پُف کند). قالب را به‌مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار داده تا بپزد (برای اطمینان از پخت رولت، با سر انگشت، سطح رولت را لمس کنید، اگر فاقد رطوبت بود و یا اثر انگشت روی آن باقی نماند، رولت پخته شده است؛ در غیر این‌صورت بگذارید به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر در فر بماند).

پس از این مدت، قالب را از فر خارج کرده و به‌مدت ۱۵ دقیقه روی توری سیمی قرار داده تا خنک شود. روی آن را با دستمال آشپزخانه نمناک بپوشانید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

در این فاصله، کرم پنیر را طبق دستور داده‌شده، آماده کنید.

مقداری شکر روی سطح کار بپاشید و دستمال آشپزخانه را از روی رولت برداشته، رولت را با کمک توری سیمی روی شکر برگردانید.

با دقت کاغذ روغنی را از کیک جدا کرده و لبه‌های کیک را با چاقویی تیز مرتب کنید. با استفاده از یک حوله کاغذی که در زیر کیک قرار می‌دهید، کیک را از یک گوشه رول کنید و حدود ۳۰ دقیقه کنار گذاشته، سپس آن را باز کرده و کرم پنیر را روی آن بمالید و سطح آن را با پالت صاف کرده، سپس رولت را در همان جهت قبلی پیچیده و به‌مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. پس از این مدت، رولت را از یخچال خارج کرده، آن را برش بزنید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۷۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان