//
کدخبر: ۴۳۴۵۵۲ //
آشپزی| تارت چغندر و کدوحلوایی

آموزش تارت چغندر و کدوحلوایی !

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه تارت چغندر و کدوحلوایی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

آموزش تارت چغندر و کدوحلوایی !
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه تارت چغندر و کدوحلوایی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

اسپری روغن ب.م.ل

کدوحلوایی (بدون‌پوست و مکعبی درشت خردشده) ۸۰۰ گ

روغن زیتون ب.م.ل

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

خمیر هزارلا (فریز و نیمه یخ‌بازشده) ۲ ورق

چغندر (بدون‌پوست و مکعبی درشت خردشده) ۸۰۰ گ

پنیر فتا (درشت ‌خردشده) ۸۰ گ

جعفری تازه (پاک و خردشده) ۱/۴ پ

کارامل سرکه بالزامیک ۲ ق.چ

یک پیمانه سرکه بالزامیک را همراه ۲ قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد و سس غلیظی به‌دست آید.

روش تهیه

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. کفِ ۲ عدد قالب گرد ۱۸ سانتی‌متری با عمق ۴ سانتی‌متری را با اسپری روغن، کمی چرب کنید، سپس کف و دیواره‌های آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. 

تکه‌های کدوحلوایی را کف سینی فر بریزید. مقداری روغن زیتون، کمی نمک و فلفل سیاه روی آن‌ها ریخته و زیرو رو کنید تا کاملاً مزه‌دار شوند، سپس سینی را به‌مدت ۲۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار دهید تا کدوحلوایی نرم شود. پس از این مدت، سینی را از فر خارج کرده و کدوحلوایی‌ها را در ظرفی بریزید و بگذارید به‌مدت ۱۰ دقیقه بمانند تا خنک شوند.  

ورقه‌های خمیر هزارلا را روی سطح کار قرار دهید و با استفاده از چاقویی تیز و کوچک، از هر ورق یک دایره ۲۰ سانتی‌متری برش بزنید. تکه‌های کدوحلوایی و چغندر را کف قالب‌های موردنظر بچینید. روی آن‌ها در هر قالب را با یک دایره از خمیر بپوشانید، سپس مقداری روغن زیتون را به‌وسیله قلم‌موی مخصوص آشپزی، روی آن‌ها بمالید.

قالب‌ها را به‌مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار دهید تا بپزند و خمیرها طلایی‌رنگ شوند. پس از این مدت، قالب‌ها را از فر خارج کرده و به‌مدت ۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند. ظرف‌های مورد نظر را روی دهانه قالب‌ها قرار دهید و تارت‌ چغندر و کدوحلوایی را در آن‌ها برگردانید. پنیر فتا، جعفری و کارامل سرکه بالزامیک را روی آن‌ها بریزید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۵۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان