//
کدخبر: ۴۳۳۲۶۴ //
آشپزی| آش گوجه‌فرنگی

طرز تهیه آش گوجه‌فرنگی | عاشقش میشی!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه آش گوجه‌فرنگی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  آش گوجه‌فرنگی | عاشقش میشی!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه آش گوجه‌فرنگی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

نخود ۱ پ

استاک گوشت ۱۰ پ

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) - ب.م.ل

گوشت چر‌خ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله) ۱۰۰ گ

ادویه کاری (پودرشده) ۱ ق.س

پیاز (رنده¬ و آب‌گرفته‌شده) ۱ عدد

زنجبیل (پودرشده) ۱ ق.چ

زعفران (ساییده و حل‌شده در آب) ۱ ق.س

زردچوبه (پودرشده) ۱ ق.چ

آب گوجه‌فرنگی ۳ پ

رب گوجه‌فرنگی ۱ ق.س

سبزی آش (پاک‌ و خردشده) ۳۰۰ گ

آب سماق ۱ پ

نعناع‌داغ - ب.م.ل

پیازداغ ۱۰ گ

روغن مایع - ب.م.ل

در صورت تمایل، می‌توانید به‌جای استاک گوشت، از همان مقدار آب به‌همراه ۲ عدد قرص عصاره گوشت استفاده کنید.ادویه کاری شامل زردچوبه (۲ قاشق سوپ‌خوری)، دارچین (۱ قاشق سوپ‌خوری)، هل (۱ قاشق سوپ‌خوری)، زیره (۱ قاشق سوپ‌خوری) و تخم گشنیز (۲ قاشق سوپ‌خوری) است که به‌صورت آسیاب‌شده با (۱ قاشق سوپ‌خوری) پودر سیر مخلوط شده‌اند.در صورت تمایل، می‌توانید به‌جای آب گوجه‌فرنگی، از گوجه‌فرنگی استفاده کنید؛ بدین‌ترتیب که ابتدا گوجه‌فرنگی را بلانچ کرده، پوست آن را گرفته، سپس آن را خرد کنید و در مرحله پنج به آش اضافه کنید.سبزی شامل: تره (۱۰۰ گرم)، جعفری (۵۰ گرم)، گشنیز (۵۰ گرم) و اسفناج (۱۰۰ گرم)سماق را با ۴ پیمانه آب به‌مدت ۲ ساعت خیس کنید، هنگام مصرف در صافی بسیار ریز بریزید و آبِ آن را جدا کنید.

روش تهیه

نخود را از ۲۴ ساعت قبل، در مقداری آب خیس کنید (در طول خیساندن، ۲ تا ۳ بار آبِ آن را عوض کنید) سپس هنگام پخت، در آبکش بریزید و در قابلمه‌ای حاوی ۵ پیمانه استاک، روی حرارت ملایم قرار دهید تا به‌مدت ۴ ساعت بپزد سپس آن را آبکش کنید.

برنج را از ۳ ساعت قبل، در مقداری آب و نمک خیس کنید سپس هنگام مصرف، آبِ روی آن را خالی کنید

در ظرفی، گوشت را همراه نمک ورز دهید تا حالت چسندگی پیدا کند، سپس ادویه کاری، پیاز، زنجبیل، زعفران، زردچوبه و کمی فلفل را اضافه کرده، مخلوط کنید و کاملا‌ ورز دهید.

در تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. از مواد به اندازه‌های کوچک برداشته، در دست فرم دهید و به‌شکل کوفته‌ریزه درآورید، سپس در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ سرخ کنید.

مقداری از کوفته‌ریزه‌ها را کنار بگذارید. پس از آن، در قابلمه‌ای جداگانه، آبِ گوجه‌فرنگی را‌ همراه رب گوجه‌فرنگی، نخود، برنج، بقیه کوفته‌ریزه‌ها و بقیه استاک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا برنج به‌مدت یک ساعت بپزد. 

در ۳۰ دقیقه آخر پخت، سبزی آش را همراه آب سماق، مقداری نعناع‌داغ، نیمی از پیازداغ و کمی نمک به آش اضافه کنید تا کاملا‌ جا بیافتد، سپس آن را با بقیه پیازداغ، نعناع‌داغ و بقیه کوفته‌ریزه‌ها تزیین و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۲۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان