//
کدخبر: ۴۳۲۵۳۶ //
آشپزی| شیرینی مشهدی

عاشق این شیرینی میشی| طرز تهیه شیرینی مشهدی!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه شیرینی مشهدی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

عاشق این شیرینی میشی| طرز تهیه  شیرینی مشهدی!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه شیرینی مشهدی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

شربت قوام‌آمده (طبق دستور داده‌شده) ۲ ق.چ

کره ۲۰۰ گ

پودر قند ب.م.ل

تخم‌مرغ ۱ عدد

وانیل شکری ۱/۴ ق.چ

شیر ۲ ق.س

آرد نول (الک‌شده) ۳۰۰ گ

مارمالاد شاه‌توت یا آلبالو ۱۰۰ گ

۶ پیمانه شکر (نرم و دانه‌ریز) را همراه ۷۵۰ میلی‌لیتر آب، ۱/۸ قاشق چای‌خوری جوهر لیمو و ۷ عدد دانه هل سبز، در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا قوام بیاید، سپس ۱۲۵ میلی‌لیتر گلاب به آن بیافزایید و پس از چند جوش، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

آماده سازی

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید.

روش تهیه

شربت قوام‌آمده را طبق دستور داده‌شده، آماده کنید.

کره و ۶۰ گرم پودر قند را در ظرفی بریزید و به‌مدت ۵ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا نرم و لطیف شود. تخم‌مرغ و وانیل را به آن بیافزایید و هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند.

شیر و شربت قوام‌آمده را به مایه بالا بیافزایید و به همزدن ادامه دهید، سپس آرد را به‌تدریج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی به‌دست آید. خمیر را داخل کیسه قرار دهید و به‌مدت ۴۵ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

پس از این مدت، خمیر را از چرخ‌گوشت رد کنید تا نرم و لطیف شود، سپس آن را با وردنه بین ۲ عدد کاغذ روغنی به ضخامت ۳ میلی‌متر باز کرده و با کاتر گرد کنگره‌دار، قالب بزنید (تعداد خمیرهای قالب‌زده‌شده، باید زوج باشد)، سپس خمیرها را داخل سینی فر بچینید (نیازی به چرب‌کردن سینی نیست).

وسط نیمی از خمیرهای قالب‌زده‌شده را با کاتر قلب کوچک‌، قالب بزنید تا خمیرهای حفره‌داری به‌دست آید. این خمیرها را در سینی فر جداگانه‌ای بچینید، زیرا دمای پخت این خمیرها سریع‌تر از خمیرهای بدون حفره است.

سینی‌های فر را به‌مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار داده تا شیرینی‌ها بپزند و کمی طلایی‌رنگ شوند. پس از این مدت، سینی‌ها را از فر خارج کرده و بگذارید به‌مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط بمانند تا شیرینی‌ها خنک شوند، سپس آن‌ها را با کاردک از سینی جدا کنید.

شیرینی بدون حفره را طوری‌که قسمت روی شیرینی در زیر قرار گیرد، در ظرف مورد نظر قرار دهید. مقداری مارمالاد شاه‌توت یا آلبالو را داخل قیف ریخته و آن را روی شیرینی‌ها بریزید. شیرینی حفره‌دار را روی آن‌ها قرار دهید، سپس مقداری پودر قند روی آن‌ها بپاشید. شیرینی‌ مشهدی را در ظرف مورد نظر بچینید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان