//
کدخبر: ۴۲۷۴۴۵ //
آشپزی| رول صبحانه

طرز تهیه رول صبحانه | برای فرزندتون درست کنید!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه رول صبحانه در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  رول صبحانه | برای فرزندتون درست کنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه رول صبحانه را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

آرد ۳ پ

نمک ۱ ق.چ

شیر ولرم (دمای کمتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد) ۱/۲ پ

خمیر مایه فوری ۶ گ

شکر ۱/۳ پ

تخم‌مرغ ۲ عدد

کره (به دمای محیط رسیده) ۱۰۰ گ

مغز آجیل (دلخواه) ۱۲۵ گ

مربای توت‌فرنگی ۱۰۰ گ

آرد و نمک را در ظرفی مخلوط و دوبار الک کنید.

روش تهیه

۱/۲ پیمانه آب یا شیر ولرم را همراه خمیرمایه و یک قاشق چای‌خوری شکر در ظرفی ریخته، کاملا هم بزنید روی آن را پوشانده و سپس آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در جای گرم استراحت دهید تا فعال شود و کف کند، سپس بقیه شکر و یک عدد تخم‌مرغ را به آن بیافزایید و مجددا‌ هم بزنید. در آخر، کره را به آن اضافه و مخلوط کنید.

مخلوط آرد را به‌تدریج به مایه بالا بیافزایید و هم زده تا خمیر یکدستی به‌دست آید و خمیر به دست نچسبد (آرد را در حدی اضافه کنید تا خمیر جمع شود)، سپس خمیر را روی سطحی صاف، به‌مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید (در صورت چسبیدنِ خمیر به سطح و دست، می‌توانید هربار، ۲ قاشق سوپ‌خوری آرد و در صورت سفت بودنِ خمیر، کمی آب به آن بیافزایید). خمیر را داخل کاسه قرار داده و روی کاسه را با پارچه‌ مرطوب یا سلفون کمی شُل بپوشانید و به‌مدت ۴ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم آن دوبرابر شود. 

پس از این مدت، خمیر را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده و هریک از خمیرها را به ۴ قسمت چانه‌گیری کنید، سپس روی چانه‌ها را با سلفون پوشانده و به‌مدت ۱۵ دقیقه دیگر استراحت دهید. 

در این فاصله، مغز آجیل را در آسیاب‌کن ریخته تا پودر شوند، سپس آن را در ظرفی ریخته، مربای توت‌فرنگی را به آن بیافزایید و با لیسک مخلوط کنید.

هر یک از چانه ها را با وردنه، روی سطحی صاف، به شکل مستطیل باز کنید. اضافات خمیر را از هر چهار طرف با کاتر جدا کنید. یک طرف خمیر را با چاقو چند برش عمودی زده، سپس مقداری از مخلوط مربا را سمت دیگر خمیر ریخته، طوری که حدود ۲ تا ۳ سانتی متر از لبه خمیر فاصله داشته باشد. 

سپس خمیر را به سمت مواد رول کنید و با فشار دست، اطراف خمیر را فشار داده و ببندید تا مواد به بیرون نریزد.

سپس از سمت رول مربا، خمیر را مجددا به سمت مواد رول کنید (طبق تصویر ۵) و در آخر، کمی آن را به شکل منحنی از اطراف جمع کرده (طبق تصویر ۶)، به همین ترتیب بقیه خمیرها را آماده کرده و آن ها را روی سینی فر، حاوی کاغذ روغنی بچینید.

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید (در صورت استفاده از فر برقی، باید حالت پختِ پایین و فن کانوکشن و برای استفاده از فر گازی؛ حرارت پایینِ آن را انتخاب کنید).

روی خمیرها را به‌وسیله قلم‌موی مخصوص آشپزی، به‌آرامی، به تخم‌مرغِ همزده آغشته کرده، سپس سینی را به‌مدت ۱۳ تا ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار داده تا بپزند و رویه نان‌ها (پوسته نان)، طلایی‌رنگ شوند. 

پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده، نان‌ها را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی توری سیمی قرار داده تا خنک شوند، سپس سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۴۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان