//
کدخبر: ۴۲۵۸۶۴ //
آشپزی| شیرینی ناپلئونی

شیرینی خوشمزه و شیک | آموزش کامل شیرینی ناپلئونی !

شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه شیرینی ناپلئونی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

شیرینی خوشمزه و شیک | آموزش کامل  شیرینی ناپلئونی !
به گزارش فرتاک نیوز،

 

در مقاله حاضر طرز تهیه  شیرینی ناپلئونی  را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل آموزش داده ایم.

مواد لازم

خمیر هزارلا ۶۱۰ گ

پودر ژلاتین ۱/۵ ق.چ

آب ۶۰ م.ل

خامه (فرم گرفته) ۴۸۰ گ

شربت قوام‌آمده ۶۰ م.ل

خمیر هزارلا را می‌توانید به‌صورت آماده از فروشگاه‌های بزرگ و معتبر خریداری کنید.

روش تهیه

خمیر هزارلا را با وردنه روی سطح آردپاشی‌شده به‌‌صورت یک مستطیل به ابعاد ۶۲ × ۴۲ سانتی‌متری (کمی بزرگ‌تر از ابعاد سینی فر) و با ضخامت ۳ میلی‌متر باز کنید. 

خمیر را با وردنه روی سینی فر پهن کرده و اطراف آن را مرتب کنید، سطح خمیر را با دست به‌آرامی فشار داده، سپس آن را به‌مدت حداقل یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

پس از این مدت، خمیر را از یخچال خارج کرده و روی آن را به‌آرامی با چنگال سوراخ کرده، یک تکه کاغذ روغنی، روی خمیر بیاندازید، سپس یک عدد قالب یا سینی را روی کاغذ روغنی، روی خمیر قرار داده تا پُف کرده و دوبرابر شدنِ حجم خمیر را کنترل کند.

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید.

سینی را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار دهید تا بپزد. پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده، لبه‌های سینی را با دستگیره آشپزخانه گرفته و خمیر را برگردانید. سینی فر را زیرِ خمیر قرار داده و آن را به‌مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار داده تا قهوه‌ای مایل به طلایی‌رنگ شده و کاملاً خشک شود (در صورت نیاز، در ۱۰ دقیقه آخر پخت، قالب یا سینی و کاغذ روغنی را از روی خمیر بردارید تا خمیر قهوه‌ای‌رنگ شود). پس از این مدت، خمیر را از فر خارج کرده و آن را در دمای محیط قرار دهید.

تا خمیر داغ است، با استفاده از چاقوی اره‌ای صاف و بلند، لبه‌های خمیر را مرتب کنید. خمیر را به‌صورت طولی، به سه نوار ۴۱×۱۷ سانتی‌متری برش بزنید، سپس اجازه دهید تا خمیر به‌مدت ۱۵ دقیقه سرد شود.

پودر ژلاتین را همراه آب در ظرفی نسوز ریخته و روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید تا حل شود (روش بن‌ماری)، سپس آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا به‌مدت ۱۵ دقیقه سرد شود. پس از این مدت، مخلوط ژلاتین را به خامه فرم‌گرفته بیافزایید و با لیسک هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

شیرینی ناپلئونی

نیمی از مخلوط خامه را با استفاده از پالت، به‌طور یکدست و یکنواخت روی یکی از نوارهای خمیری بمالید.

خمیر دوم را به‌آرامی روی آن قرار داده و مجدداً بقیه خامه را با پالت، به‌طور یکدست روی خمیر بمالید. خمیر بعدی را روی آن قرار داده، سپس با استفاده از پالت، دیواره‌های ناپلئونی را مرتب کرده تا خامه اضافی آن گرفته شود.

روی ناپلئونی را با سلفون بپوشانید و به‌مدت ۱۲ ساعت در فریزر قرار دهید. 

پس از این مدت، ناپلئونی را از فریزر خارج کرده و بگذارید به‌مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط بماند تا یخِ آن باز شود.

ظرفی نسوز و بزرگی را از آبِ داغ پُر کرده، سپس با استفاده از چاقوی اره‌ای گرم‌شده در آبِ داغ، لبه‌های ناپلئونی را مرتب کرده و ناپلئونی را از طول به دونیم برش بزنید.

با استفاده از چاقوی اره‌ای گرم‌شده، آن را به ۸ تکه برش دهید. ناپلئونی را در ظرف مورد نظر چیده و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۸۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان