//
کدخبر: ۴۲۴۷۶۳ //
آشپزی| مرنگ

طرز تهیه این شیرینی خوشمزه رو بیا بهت یاد بدم| مرنگ خیلی عالیه !

در این دستور پخت طرز تهیه مرنگ ساده فرانسوی را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم.

طرز تهیه این شیرینی خوشمزه رو بیا بهت یاد بدم| مرنگ خیلی عالیه !
به گزارش فرتاک نیوز،

شما می توانید با مطالعه این رسپی طرز تهیه مرنگ را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

مواد لازم برای تهیه مرنگ

4 عدد سفیده تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق

نصف قاشق چای خوری کرم تارتار

سه چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل

سه چهارم فنجان (150 گرم) شکر سفید

یک هشتم قاشق چای خوری نمک

آموزش طرز تهیه مرنگ

مرحله ۱: قفسه های فر را در یک سوم بالا و پایین فر قرار دهید. فر را با دمای 225 درجه گرم کنید. سطح دو سینی پخت 45 در 33 سانتی را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله ۲: اگر قبلاً این کار را نکرده اید، سفیده تخم مرغ را به کاسه مخلوط کن فلزی یا شیشه ای مخلوط کن برقی اضافه کنید. کرم تار تار و عصاره وانیل را اضافه کنید.

مرحله ۳: مخلوط را با همزن برقی مخلوط کرده و مخلوط کردن را با سرعت متوسط حدود 1 دقیقه ادامه دهید ​​تا قله های نرم و پفی ایجاد شود. سپس در حین مخلوط کردن با سرعت متوسط ​​در مدت حدود 1 دقیقه، به آرامی شکر را روی کرم بپاشید و نمک را هم اضافه کنید.

مرحله ۴: سرعت همزن را زیاد کرده و هم بزنید تا قله های تیز و حالت دار و بسیار ضخیم ایجاد شود؛ این کار چند دقیقه طول می کشد.

مرحله ۵: نیمی از این مخلوط را درون یک قیف خامه زن با نوک ستاره ای بزرگ بریزید. (من دوست دارم از نوع Ateco 826 یا 829 Ateco با شکل دلخواه استفاده کنم).

مرحله ۶: مرنگ را با استفاده از قیف به شکل گرد یا قطره اشکی با عرض 3 سانتی و فاصله هر کدام از آنها با یکدیگر حدود 2.5 سانتی فشار دهید. همین کار را با مخلوط باقی مانده انجام دهید.

مرحله ۷: سینی های پخت را به قفسه های درون فر از قبل گرم شده منتقل کنید. 30 دقیقه اجازه دهید پخته شوند و سپس جای سینی ها را تغییر دهید و به مدت 30 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید. فر را خاموش کرده و مرنگ ها را در فر به همان حالت گرم بگذارید تا 1 ساعت (یا 2 ساعت در روزهای شرجی) استراحت کنند.

مرحله ۸: قبل از سرو از فر خارج کرده و بگذارید خنک شوند. در ظرفی دربسته بدون جریان هوا و در دمای اتاق و عاری از رطوبت نگهداری شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان