//
کدخبر: ۴۲۶۰۳۴ //
آشپزی| کیک ژاپنی

طرز تهیه کیک ژاپنی | برای دلبندتون درست کنید !

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه کیک ژاپنی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  کیک ژاپنی | برای دلبندتون درست کنید !
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه کیک ژاپنی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

پنیرخامه‌ای ۲۵۰ گ

زرده تخم‌مرغ ۶ عدد

شکر ۱۴۰ گ

شیر (گرم‌شده) ۱۰۰ م.ل

کره (ذوب‌شده) ۶۰ گ

نمک ۱/۸ ق.چ

رنده پوست لیموترش ۱/۴ ق.چ

آب‌لیموترش تازه ۱/۴ ق.چ

آرد همه‌منظوره ۶۰ گ

آرد ذرت ۲۰ گ

سفیده تخم‌مرغ ۶ عدد

کرم تارتار ۱/۴ ق.چ

عسل (در صورت تمایل) ب.م.ل

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. کف و دیوارهای قالب گرد به قطر ۱۸ و ارتفاع ۸.۵ سانتی‌متر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

روش تهیه

پنیر خامه‌ای را در ظرف پیرکس بریزید و آن را با لیسک کاملا له کنید، سپس ظرف را روی ظرفی حاوی آب جوش قرار دهید و با همزن دستی هم بزنید تا پنیر کاملا نرم شود. زرده‌های تخم‌مرغ را همراه نیمی از شکر به آن بیافزایید و هم بزنید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. 

شیر و کره را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید، سپس آن را همراه نمک، رنده پوست و آب‌لیموترش تازه به مخلوط پنیر خامه‌ای بیافزایید و هم بزنید. پس از اینکه مواد با یکدیگر مخلوط شدند، ظرف را از روی آب جوش بردارید. 

آردها را الک و با یکدیگر مخلوط کنید، سپس به مخلوط پنیر خامه‌ای با لیسک اضافه کرده و به صورت دورانی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. 

سفیده‌های تخم‌مرغ را در ظرفی بریزید و با سرعت متوسط همزن برقی هم بزنید، سپس کرم تارتار را بیافزایید، سرعت همزن را زیاد کنید و به هم زدن ادامه دهید تا حجم سفیده دوبرابر شود. بقیه شکر را در دو مرحله بیافزایید و با همزن برقی هم بزنید تا جای پره‌های همزن روی مخلوط باقی بماند.

با استفاده از لیسک، مخلوط سفیده تخم‌مرغ را در سه مرحله به مخلوط پنیر خامه‌ای بیافزایید و به صورت دورانی و به آرامی هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط و مایه چیزکیک آماده شود.

مایه چیزکیک را در قالب موردنظر بریزید، سپس قالب را یکی دو بار به‌آرامی روی سطح کار بکوبید تا هوای اضافی داخل قالب خارج شود. سینی فر لبه‌داری را با آب جوش پر کنید، سپس قالب‌ را داخل سینی قرار دهید (مقدار آب جوش باید به اندازه‌ای باشد که تا ۳/۲ ارتفاع قالب را بپوشاند). 

سینی را به‌مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار دهید. پس این مدت، در فر را به‌مدت ۵ ثانیه باز کنید تا هوای ساکن خارج شود، سپس دمای فر را به ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش دهید تا چیزکیک به‌مدت ۴۰ دقیقه دیگر در فر بپزد. پس از پخت، چیزکیک را از قالب خارج و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید. در صورت تمایل، می‌توانید سطح چیزکیک را به عسل آغشته و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۰۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان