//
کدخبر: ۴۲۵۷۰۸ //
آشپزی| موس انبه

امروز موس انبه براتون آوردم | آموزش کامل موس انبه!

در مقاله حاضر طرز تهیه موس انبه برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل آموزش داده ایم.

امروز موس انبه براتون آوردم | آموزش کامل موس انبه!
به گزارش فرتاک نیوز،

شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه موس انبه را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

مواد لازم

ورق ژلاتین ۸ عدد

سفیده تخم‌مرغ ۱۰۰ گ

شکر سفید (دانه‌ریز) ۱۳۰ گ

پوره انبه ۴۰۰ گ

خامه ۲۶۰ گ

انبه تازه ب.م.ل

انبه تازه جهت سرو در کنار موس به کار می‌رود

روش تهیه

ورق‌های ژلاتین را به‌مدت ۵ تا ۶ دقیقه در ظرفی حاوی آب سرد خیس کنید (آب سرد باید درحدی باشد که روی ورق‌ها را کاملا بپوشاند) تا شروع به باز شدن کنند و چروک روی آن‌ها صاف شود (دقت کنید ورق‌ها، بیش از حد در آب نمانند)، سپس آن‌ها را از آب خارج کرده و بین انگشتانتان فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. پس از آن، ژلاتین را به شیر گرم بیافزایید و مخلوط کنید.

سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی هم بزنید تا کف کند سپس نیمی از شکر را بیافزایید و هم بزنید تا جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند (با این کار، مرنگ سبک‌تر و لطیف‌تر شده و با موس هماهنگی بیشتری دارد).

پوره انبه را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود سپس خامه و بقیه شکر را به آن بیافزایید و با قاشق چوبی هم بزنید تا شکر حل شود؛ تابه را از روی حرارت بردارید سپس ژلاتین نرم‌شده را به مخلوط انبه بیافزایید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود.

مخلوط سفیده تخم‌مرغ را با لیسک طی چند مرحله به آرامی به مواد اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا مایه یکدستی به دست آید.

مایه آماده‌شده را در قالب‌های موردنظر بریزید. قالب‌ها را به‌مدت ۴ تا ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا موس خودش را بگیرد. پس از این مدت، موس را از یخچال خارج و در ظرف سرو برگردانید و با انبه تازه سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۷۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان