//
کدخبر: ۴۰۴۱۶۰ //
آشپزی | دسر | موس لبو

تا حالا با لبو موس درست کردی؟| هم رنگش و هم طعمش فوق العاده س!

لبوی خوش رنگ خواص جالبی هم داره مث کمک به سلامت قلب، بهبود دیابت، کاهش فشار خون، پیشگیری از زوال عقل، بهبود سیستم گوارش و غیره و یه منبع عالی از مواد مغذی و ویتامین هاست. دیگه بیشتر از این منتظرتون نمیذارم.بریم برای آموزش موس لبو

تا حالا با لبو موس درست کردی؟| هم رنگش و هم طعمش فوق العاده س!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

موس (به فرانسوی: Mousse) معمولاً به یه دسر سرد اطلاق میشه ولی در واقع نوعی غذا نیز به شمار میاد، که ممکنه با انواع گوشت، ماهی و سبزیجات هم درست بشه. در زبان فرانسه موس به معنای کف یا خزه ست که ویژگی اصلی اون بافت پر از هواش هست چون غالباً این دسر با هم زدن سفیده تخم مرغ و خامه درست میشه. موس رو با انواع میوه جات و شکلات مث موس کدو حلوایی، موس شکلاتی قالبی، موس وانیلی با ژله کاکائویی میشه تهیه کرد.  اما در این مطلب من می خوام طرز تهیه موس لبو خوش رنگ و خوش مزه رو بهتون آموزش بدم. این موس خیلی راحت و سریع تهیه میشه و می تونه زینت بخش سفره های مهمونی هاتون باشه.

موس لبو.

مواد لازم برای موس لبو

تخم مرغ 2 عدد

لبو رنده شده 1 پیمانه

شکر 1/2 پیمانه

شیر 1 پیمانه

پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق چای خوری

خامه فرم گرفته 1 و 1/2 پیمانه

آب لبو 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه موس لبو

مرحله اول: آماده سازی لبو

برای درست کردن یک موس لبو جذاب و خوشمزه، در مرحله اول لبو ها را خوب بشویید سپس بپزید. بعد با استفاده از یک رنده آن ها را به صورت خیلی ریز رنده کنید.

مرحله دوم: ترکب کردن شیر و لبو

در این مرحله شیر را داخل یک ظرف بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا به جوش آید. حالا لبوهایی را که در مرحله قبل رنده کردید داخل شیر در حال جوشیدن بریزید و کمی هم بزنید و بگذارید شیر و لبو با هم جوش بزنند.

مرحله سوم: درست کردن مایه تخم مرغی

ابتدا زرده ها و سفیده های تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. در این مرحله سفیده ها را کناری بگذارید و زرده  تخم مرغ ها، شکر و وانیل را به کمک یک همزن برقی خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شوند.

مرحله چهارم: افزودن مایه تخم مرغی به شیر

در این مرحله مایه تخم مرغی را به ترکیب لبو و شیر داغ که روی حرارت ملایم هستند اضافه کنید و سریع هم بزنید تا به غلظتی مشابه فرنی برسند ولی نجوشند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید مایه خنک شود و به دمای محیط برسد.

مرحله پنجم: آماده سازی پودر ژلاتین

پودر ژلاتین را با دو قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. سپس به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) پودر ژلاتین را در آب حل کنید. اجازه دهید کمی خنک شود.

حالا پودر ژلاتین خنک شده را به ترکیب مایه تخم مرغی و شیر که اکنون خنک شده است اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا یک دست شوند.

مرحله ششم: درست کردن سفیده تخم مرغ

در یک ظرف تمیز و خشک سفیده تخم مرغ ها را که در مرحله سوم جدا کردید را بریزید و به کمک یک همزن برقی خشک و تمیز، آن ها را بزنید تا زمانی که پف کنند و هنگامی که ظرف را برگرداندید از ظرف نریزد. حالا آب لبو را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید.

سپس با استفاده از یک قاشق کم کم و مرحله به مرحله ترکیب سفیده تخم مرغ و آب لبو را به ترکیب مایه تخم مرغی و شیر که در مرحله قبل پودرژلاتین را نیز با آن ها مخلوط کردید، اضافه کنید.

مرحله هفتم: افزودن خامه فرم گرفته به موس لبو

خامه قنادی را کمی بزنید تا فرم بگیرد. سپس کم کم به ترکیب مرحله قبل اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملاً یک دست شوند.

سپس موس لبو را در قالب مورد نظر خود بریزید و برای 5 یا 6 ساعت در یخچال بگذارید. بهتر است از قبل کمی قالب را چرب کنید تا هنگام خارج کردن موس لبو از قالب دچار مشکل نشوید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان