//
کدخبر: ۴۰۱۹۲۱ //
آشپزی | شله زرد

اگه عاشق شله زردی بیا تا بهت دستورشو یاد بدم | شله زرد رو سه سوته درست کن!

شله زرد یه دسر سنتی و جذاب ایرانیه که همه مون خوب می شناسیمش. درسته که طرز تهیه آسونی داره اما یکمی وقت گیره. برای همین امروز میخوایم طرز تهیه ی شله زرد فوری رو آموزش بدیم. مخصوص مواقعی که نه وقت دارین و نه حوصله ی آشپزی کردن، ولی دلتون بدجوری هوس شله زرد کرده!

اگه عاشق شله زردی بیا تا بهت دستورشو یاد بدم | شله زرد رو سه سوته درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

این شله زرد فوری با آرد برنج تهیه میشه. ولی تهیه کردنش یه راه دیگه هم داره که یکم طعمش متفاوته. اون رو توی بخش نکات آموزش دادیم. خوش حال می شیم بهمون بگین از نظر شما با کدوم روش میشه شله زرد خوشمزه تری تهیه کرد. راستی اگه مهمون دارین، میخواین سنگ تموم بذارین و دنبال یه راه حل برای تهیه شله زرد قالبی هستین، نگران نباشین. شله زرد قالبی رو هم قبلا آموزش دادیم. برای تزیین کردن شله زردهاتون هم همراه شما هستیم. شما هم همراه ما باشین تا با هم یه شله زرد فوری خوشمزه و هیجان انگیز رو فقط توی بیست دقیقه تهیه کنیم.

مواد لازم برای شله زرد فوری

آرد برنج 1 پیمانه

شکر 1 و 1/2 پیمانه

آب جوش 1 لیتر

آب سرد 1 پیمانه

زعفران دم کرده 1 قاشق چایخوری

هل 1 قاشق غذاخوری

گلاب 1/2 پیمانه

خلال پسته و بادام به میزان دلخواه

 

طرز تهیه شله زرد فوری

مرحله اول:

ابتدا یک لیتر آب را در یک قابلمه ی نچسب بریزید و اجازه دهید به جوش بیاید. در همین حین، یک کاسه بزرگ بردارید. آرد برنج و یک پیمانه آب سرد را در آن بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم:

وقتی آب به جوش آمد، میتوانید مخلوط آرد برنج و آب را به آن اضافه کنید. به طور مداوم آرد و آب را به هم بزنید تا ته نگیرد. پس از گذشت دو الی سه دقیقه شکر را در قابلمه بریزید و به هم زدن ادامه دهید.

مرحله سوم:

وقتی شکر به طور کامل حل شد، صبر کنید تا 5 دقیقه بجوشد. سپس گلاب، زعفران دم کرده و هل را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید مواد خوب با هم بجوشند تا شله زرد فوری شما به غلظت مطلوبی برسد.

مرحله چهارم:

پس از 4 دقیقه جوشیدن، میتوانید مغزها را به شله زرد فوری اضافه کنید. مغزها باید به مدت 1 دقیقه در شله زرد باشند و سپس میتوانید شله زرد را از روی حرارت بردارید. شله زرد فوری را تا گرم است در ظرف سرو بکشید. چون وقتی سرد شود به سرعت می بندد. شله زرد را به دلخواه تزیین کرده و نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه شله زرد فوری

– برای خوش رنگ تر شدن شله زرد میتوانید یک هشتم یا یک شانزدهم قاشق چایخوری زردچوبه در آب جوش اولیه بریزید.

– روش دیگری که برای تهیه شله زرد فوری وجود دارد تهیه کردن آن با جو پرک است. در این روش به جای آرد برنج از یک دوم پیمانه جوی پرک استفاده می شود. در این روش کافی است تمام مواد اولیه را یک جا در قابلمه بریزید و بهم بزنید تا آماده شوند. میتوانید از جوی دو سر پرک فوری استفاده کنید که در این صورت به یک و یک دوم پیمانه آب نیاز است. اما اگر از جوی پرک معمولی استفاده می کنید، باید دو پیمانه آب در شله زرد فوری بریزید.

– برای مغزیجات شله زرد میتوانید از هر مغز دلخواهی استفاده کنید. خلال پسته و بادام شسته شده برای این دسر مناسب هستند. در صورتی که از مغز گردو استفاده می کنید باید آن را زودتر از روی حرارت بردارید تا پوست گردو شله زرد را تیره نکند.

– در تهیه شله زرد فوری میتوان به جای شکر از عسل هم استفاده کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان